شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حسین ذوالفقاری - وزارت کشور

حوزه/ در جلسه اعضای شورای مرکزی ستاد بزرگداشت ستاد اربعین تاکید شد: لغو روادید بین ایران و عراق صورت نگرفته و به همین دلیل سفر به کربلا بدون داشتن ویزا امکان پذیر نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، سردار ذوالفقاری، معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور و رئیس ستاد بزرگداشت اربعین حسینی (ع)، پیش از ظهر امروز در جلسه اعضای شورای مرکزی ستاد بزرگداشت اربعین که در وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: ثبت نام زائران عتبات عالیات در سامانه "سما" صورت می گیرد.

وی افزود: برای ایام اربعین نیز تاکنون نزدیک به 210 هزار نفر ثبت نام کرده اند که 50 هزار از آنان تمامی مدارک و همچنین وجوه مورد نیاز واریزی را ارائه داده و کار آنها برای صدور ویزا به دفاتر زیارتی محول شده است؛ هر زمان که کنسولگری عراق اعلام کند آمادگی صدور ویزا را خواهیم داشت.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور با بیان این که از اواخر همین هفته صدور روادید عراق شورع خواهد شد، خاطر نشان کرد: پس از ایام عاشورا سرعت ثبت نام مردم برای شرکت در پیاده روی اربعین بسیار سرعت خواهد گرفت و ما پیش بینی های لازم را کرده ایم تا در 15 نقطه روادید مردم صادر شود.

ذوالفقاری با بیان اینکه در سال های گذشته حساسیتی روی داشتن ویزا برای اتباع خارجی وجود نداشت، گفت: بنابر توافقی که بین وزارت کشور ایران و عراق در چهارشنبه گذشته صورت گرفت همه افرادی که قصد سفر به عتبات از خاک ایران به عراق را دارند، باید بر اساس مدارک قانونی ، ویزا را دریافت کنند و براساس پیش بینی های صورت گرفته بهانه ای برای دریافت ویزا وجود ندارد.

رئیس ستاد بزرگداشت اربعین حسینی با بیان اینکه پرداخت حق بیمه از سوی متقاضیان ویزا برای سفر به عبتات عالیات اجباری است، گفت: تمامی این اقدامات برای ساماندهی خوب اعزام ها به عتبات عالیات است و البته تاکید داریم تا حد امکان افراد به صورت گروهی و کاروانی به این سفر مشرف شوند چرا که در این سفر بسیاری از مشکلات خود به خود کاهش خواهد یافت.

در ادامه این جلسه، محسن نظافتی، مدیر کل اتباع سازمان حج و زیارت و عضو شورای مرکزی ستاد بزرگداشت اربعین در سخنانی تاکید کرد: لغو روادید در این ایام به هیچ عنوان صورت نخواهد گرفت و اگر مسولین نیز در چند روز گذشته گفته اند که به دنبال این کار هستیم، این کار منوط به موافقت دولت عراق بود، اما طبق جلسه چهارشنبه گذشته یقین پیدا کردیم که لغو روادید حداقل تا زمان اربعین صورت نخواهد گرفت.

در ادامه قشقاوی، معاون کنسولی وزارت امور خارجه و عضو شورای مرکزی ستاد بزرگداشت اربعین نیز گفت: مایل بودیم که لغو روادید بین ایران و عراق حداقل در ایام اربعین صورت گیرد، اما با جلسات فی ما  بین مسئولان دو کشور به این نتیجه رسیدیم حتی یک سفر بدون ویزا در این ایام صورت نخواهد گرفت.

29/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha