سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام اروجی- مدیرکل تبلیغات اسلامی اصفهان

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گقت: برخی ها عافیت طلبی پیشه کرده اند و باب امر به معروف و نهی از منکر را بسته و کنار گذاشته اند، اما این باب همواره باید در جامعه اسلامی گشوده باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کاشان، حجت الاسلام رحمت الله اروجی، شامگاه شنبه، در گردهمایی مسئولان و روحانیون هیئات مذهبی شهرستان کاشان اظهار داشت: نسیم گرمابخش محبت  سالار شهيدان چون نسیم بهاری بر طبیعت بی جان، دل های مرده را حیاتی دوباره می بخشد.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) شهید احیای امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: اگر این واجب الهی در جامعه احیا شود سایر واجبات نیز احیا شده ودر صورت بی اعتنایی به این واجب الهی سایر واجبات مورد غفلت واقع می شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با یادآوری شرط احتمال تأثیر در امر به معروف و نهی از منکر، ابراز داشت: تا هنگامی که معروفی معطل مانده یا منکری وقوع می یابد، مکلف به امر به معروف و نهی از منکر هستیم و این تکلیف در هیچ شرایطی از مومن سلب نمی شود و آن چیزی که در صورت عدم احتمال تاثیر تعطیل می گردد روش انجام این دو فریضه است.

حجت الاسلام اروجی تصریح کرد: برخی ها عافیت طلبی پیشه کرده اند و باب امر به معروف و نهی از منکر را بسته و کنار گذاشته اند، اما این با همواره باید در جامعه اسلامی گشوده باشد.

وی، هیئت را محل عرضه مباحث اعتقادی دانست و گفت: مسئولان هیئات مذهبی باید از وعاظ بخواهند اصول دینی را مطرح کنند، چراکه اعتقادات اصل و بقیه موارد فرع است.

حجت الاسلام اروجی، هیئت را کانون طرح مسائل سیاسی کلان و نه جناحی و سیاسی خواند و افزود: برخی از انسان های به ظاهر موجه و روشنفکر به روسای هیئات طعنه می زنند که قداست هیئت را با طرح مباحث از بین می برن،د حال آنکه مگر قیام حسینی حرکتی سیاسی نبود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی اصفهان تأکید کرد: عاملی که امروز ایران اسلامی را در برابر هجمه ها با دو بال سبز مهدوی و سرخ حسینی پایدار نگه داشته اصل ولایت فقیه است.

نیز در ادامه با اشاره به برگزاری 15 جلسه این اداره با مسئولان رده های مختلف شهرستان، همکاری بخشداری ها در زمینه هماهنگی با دستگاه های مرتبط را مورد تقدیر قرار داد.

حجت الاسلام سید عبدالصاحب حسینی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان نیز در این گردهمایی از انتشار ویژه نامه       «هیئات مذهبی» کاشان شامل مشخصات زمانی و مکانی و سایر موارد مرتبط با مراسم های عزاداری و همچنین چاپ کتاب« هیئت کجا رویم؟" که ناظر بر پیشینه و سوابق هیئات است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha