یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام آشتیانی

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: جریان استکبار به دنبال ترویج سکولاریسم در هیئات مذهبی است تا به این طریق منافعش در دنیای امروز لطمه ای نخورد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا آشتیانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری سیدالشهدا(ع) و دهه اول محرم اظهار داشت: مقام معظم رهبری چندسالی است که به طور خاص نسبت به خطر سکولاریسم در نهادهای دینی و تشکل های مذهبی به شدت هشدار می دهند که این مساله نشان دهنده عمق تلاش دشمن برای تحقق اهداف شوم خود در این باره است.

وی افزود: امروز تشیع انگلیسی به دنبال اجرای تزِ جدایی دین از سیاست است و به خصوص در رابطه با مجالس و محافل مذهبی با توجه به تاثیر بالا و مخاطبان بی شماری که این محافل دارند به دنبال همین هدف است تا بلکه از این طریق راحت تر بتوانند اهداف استعماری و استکباری خود را تحقق ببخشند.

معاون جامعه مدرسین همچنین خاطرنشان کرد: از این حیث بی جهت نیست که غربی ها به برخی از اشخاص و مجالس مذهبی در کشور ما و دیگر نقاط کمک کرده و از آن ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم حمایت می کنند و این ها نشان می دهد که برایشان برنامه های تبلیغاتی خاصی دارند چرا که دشمنان برای رضای خدا که از مجلس امام حسین(ع) حمایت نمی کنند، پس معلوم می شود کاسه ای زیر نیم کاسه است و توطئه ای در کار است.

وی ادامه داد: از این رو هم هیئات و مداحان و هم عمو مردم و عزاداران عزیز باید توجه داشته باشند که چه چیزی واقعاً خدمت به مکتب اهل بیت(ع) است و مایه خوشحالی امام زمان(عج) می شود و چه چیزهایی در مسیری خلاف آن است.

حجت الاسلام و المسلمین آشتیانی با تاکید بر این که اساساً قیام و حرکت امام حسین(ع) یک حرکت سیاسی و دینی بر ضد نظام سلطه و استکبار بوده است، بیان داشت: آنچه ضرورت دارد این که در دهه اول محرم و دیگر برنامه های ماه محرم و صفر ، مراقب باشیم که ضمن حفظ شور و عشق حسینی با تقویت بصیرت و فهم و درک دینی ، توطئه های دشمنان امام حسین(ع) را خنثی کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • احمد نعمتی IR ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    سکولاریسم در قشری ترین لایه فعالیت مذهبی به چه معنا است؟ مصادیق سکولاریسم در هیات های مذهبی چیست؟ نقش مداحان و روحانیون در سکولاریسم هیئتی چیست؟ آیا برای سکولاریسم سازی هایت های مذهبی نیازمند حضور و اثرگذاری مستقیم روحانیون و مداحان سکولار هستیم؟ اصولا روحانی سکولار چخ مختصات و ویژگی های دارد؟ روحانیت بعنوان مهمترین نهاد دینی چگونه به سکولاریسم می رسد؟ آیا حوزه علمیه و گوینده برای نجات هیات های مذهبی عزاداری از چنگال سکولاریسم راهکار قابل استفاده ای دارد؟ سکولاریسم در هیات های مذهبی از کی و توسط چه کسانی پیگیری شده است؟ ممترین روحانیون سکولار طی 100 سال گذشته چه کسانی بودند؟ سکولاریسم در حوزه مذهب و هیات های عزاداری بدنبال چه اهدافی است؟ جریان استکباری از کی و توسط چه کسانی بدنبال سکولار سازی در هیات های مذهبی بوده است؟