شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله ابوالحسن مهدوی

حوزه/ آیت الله مهدوی با بیان این که پیام عاشورا، عزت در برابر ذلت است، گفت: یکی از راه های دشمن برای وابسته کردن کشور های مسلمانان نفوذ فکری است، یعنی اینکه دشمن کاری کند که فکر مسئولان و مردم یک کشور مسلمان در جهتی هدایت شود که او می خواهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، در جمع عزاداران هیات ‍رزمندگان اصفهان، با بیان اینکه مضامین سوره آل عمران قسمت عمده اش در خصوص عزت و استقلال مسلمانان در برابر دشمن و بخش های اخرش هم مناجات با خداست، اظهار داشت: دشمن همه کار می کند تا استقلال  کشورهای مسلمان را از آنها بگیرد.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به ترفند های دشمنان برای سلب استقلال مسلمانان، گفت: یکی از راه های دشمن برای وابسته کردن کشور های مسلمانان نفوذ فکری است؛ نفوذ فکری یعنی اینکه دشمن کاری کند که فکر مسئولان و مردم یک کشور مسلمان در جهتی هدایت شود که او می خواهد.

وی با اشاره به آیه ۱۴۱ سوره نساء افزود: کشوری که استقلال نداشته باشد، عزت هم ندارد، لذا دشمن نباید هیچ گونه نفوذ فکری، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و نظامی بر کشور های مسلمان داشته باشد‌.

وی بر ضرورت توسعه صادرات، ورود فناوری، جلوگیری از واردات کالاهای غیر ضروری به کشور و همچنین  جلوگیری از اسراف بی رویه در کشور تاکید کرد.

امام جمعه موقت اصفهان در پایان با بیان اینکه پیام عاشورا عزت در برابر ذلت است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ما وقتی تحقق واقعی پیدا می کند که وصل به انقلاب عاشورا باشد

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha