سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: نمی شود کسی در عزاداری امام حسین (ع) شرکت کند و حقوق نجومی بگیرد و کسی هم بگوید این حقوق ها غیر قانونی نبوده است، چنین افرادی جواب خدا و اهل بیت(ع) را چگونه می دهند؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین عبدالمحمود عبداللهی، امروز در جمع عزاداران حسینی،در مسجد سید اصفهان گفت: اعمال و حرکات اجتماعی و سیاسی اگر همراه با عقل، بینش و تدبیر باشد، مصداق "افضل الاعمال" می باشد.

نماینده مردم اصفهان در  مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عزاداری باید در راستای فلسفه عاشورا شکل بگیرد، افزود: در عزاداری ها باید شناخت در کنار شعور و شعار و توجه به ارزش ها و فداکاری هایی که امام حسین و یارانش انجام دادند، وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: نمی شود کسی درعزاداری امام حسین (ع) شرکت کند و حقوق نجومی بگیرد و کسی هم بگوید این حقوق ها غیر قانونی نبوده است، چنین افرادی جواب خدا و اهل بیت(ع) را چگونه می دهند؟

حجت الاسلام و المسلمین عبداللهی افزود: کسانی که در کربلا علیه امام حسین( ع )بودند، لامذهب نبودند، ولی اینها مسیر را اشتباه رفتند و نمی دانستند باید زیر کدام بیرق سینه بزنند و در کدام نماز شرکت کنند. امروز نیز این چنین است و گاهی شاهد هستیم عزاداری ها در جهت منافع دشمن شکل می گیرد.

عضو جامعه مدرسیمن حوزه با اشاره به اینکه بزرگترین شاخصه کربلا، عزتمندی و مبارزه با استکبار است، گفت: اخیرا معاون صدراعظم آلمان با وقاحت تمام برای ما شرط می کند که باید رژیم جنایتکار صهیونیستی را به رسمت بشناسیم، چرا باید چنین فردی را به کشور راه بدهند؟ ما باید برای آنان شرط بگذاریم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: عربستان سعودی یک رژیم مزدور است که با جنایاتی که در منطقه انجام می دهد و مردم مسلمان و بی گناه یمن را به خاک و خون می کشد، روی رژیم صهیونیستی را هم در جنایت سفید کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین عبداللهی تأکید کرد: امام حسین (ع) از اول تا آخر این راه و زمانی که در قتلگاه روی زمین می‌افتد، رضایت خدا را ملاک قرار می‌دهد؛ حالا باید ببینیم وظایف و کارهای خود در زندگی روزمره، مطابق رضایت خداوند هست یا نیست، الگو گیری از توجه امام حسین (ع) به رضایت خداوند، این موضوعات را برای ما حل خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: شخصیت یک انسان همانند خون است، همان‌طور که کشتن انسان یک امر ضد ارزشی است، تحقیر یک انسان هم مانند کشتن اوست؛ بر اساس روایات، احترام هر مؤمنی برابر با حرمت کعبه است، یعنی ما اجازه نداریم در عصبانیت هر برخوردی با انسان‌ها داشته باشیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه با اشاره به توجه به رضایت خداوند در امور روزمره زندگی تصریح کرد: باید ببینیم رفتارمان در خانه و خانواده با پدر و مادر یا پدر و مادر با فرزندان بر اساس رضایت خداوند است یا نه؛ روضه و توسل به امام حسین (ع) باید ما را به فکر بیندازد و باعث حل شدن این مشکلات شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالهی در پایان گفت: در روایات آمده است حتی اگر فرزندی از جانب والدین مورد ظلم قرار گیرد، درصورتی‌که نگاه خشم‌آلود به آنان کند، نمازش پذیرفته نیست؛ بعد از عبادت خداوند هیچ عملی بالاتر از احترام به والدین نخواهد بود

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهدی خدادادی IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۰
    0 0
    قضاوت صحیحی نشد. ممکن است عمل ای از فردی سر بزند ولی محب اهل بیت باشد و بعدها آن عمل را تصحیح کند.یا به هر دلیل قابل توجیه که بر ما پنهان است آن عمل رخ داده باشد. نباید صریح قضاوت کرد. باید از این قضاوت ها ترسید.