یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله حائری شیرازی

حوزه/ آیت‌الله حائری شیرازی، روضه و گریه بر حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) را کارخانه انسان‌سازی عنوان کرد و گفت: عاشورا و کلمه به کلمه روضه‌ها، بصیرت افزاست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»ازاصفهان، آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی، شب گذشته در هیئت رزمندگان اسلام اصفهان، با تاکید بر این که انقلاب اسلامی ریشه در عاشورا دارد، اظهار کرد: جمهوری اسلامی پلی برای رسیدن به حکومت مهدوی است.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به تفاوت مسئله بانکداری در رژیم شاهنشاهی با جمهوری اسلامی و حکومت اسلامی، خاطرنشان کرد: درگذشته با صراحت ربا گرفته می‌شد، اما در حکومت اسلامی که اسلام به‌طورقطع پیاده‌سازی می‌شود، ربا اصلاً وجود ندارد و قرض پولی با مبلغ زیاد بدون بهره و با مدت زیاد برای باز پس دهی به نیازمند آن داده می‌شود.

وی، مدیریت در نظام شاهنشاهی را بر پایه  تحقیر مردم بیان کرد و ابراز داشت: در جمهوری اسلامی مردم به‌جای تحقیر تجلیل می‌شوند و باید قدر آن را دانست.

آیت‌الله حائری شیرازی در ادامه با اشاره به جنگ سوریه با گروه‌های تکفیری و داعش و نحوه مدیریت آن توسط مسئولان و فرماندهان سوری، گفت: زمانی که رزمندگان ایرانی به‌عنوان مأموریت مستشاری در سوریه حاضر شدند و از تجربه هشت سال دفاع مقدس خود در آنجا استفاده کردند، مردم سوریه هم داوطلبانه به دفاع از کشورشان پرداختند.

این استاد حوزه با بیان این که امام خمینی(ره) زمانی که بسیج را به وجود آورد، عشق را به میدان جبهه ها تزریق کرد، تأکید کرد: تمام پیروزی‌های جبهه های نبرد حق علیه باطل، توسط فرزندان تربیت یافته عزاداری امام حسین(ع) به انجام رسید.

وی تصریح کرد: پیروزی در مبارزه با خرافات،‌ فقر، فساد و ... به برکت همین عزاداری‌ها است، زمانی که انسان در روضه شرکت می‌کند، عشق، معرفت و بصیرت پیدا می‌کند.

آیت‌الله حائری شیرازی، روضه و گریه بر حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) را کارخانه انسان‌سازی عنوان و اظهار کرد: کار حسین بن علی (ع) انسان‌سازی است.

وی، روضه را عاملی برای بیان تاریخ و روشن کردن مسائل عنوان و تأکید کرد: عاشورا و کلمه به کلمه روضه‌ها، بصیرت افزایی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha