شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نماینده ولی فقیه در استان قزوین

حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: تحقیق و پژوهش یکی از مسائل مهمی است که طلاب مدارس علمیه باید در این امر مهم تلاش جدی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، امروز در آیین اختتامیه جشنواره علامه حلی، امر پژوهش در بین طلاب حوزه های علمیه را با اهمیت دانست وگفت: تحقیق، تفکر و پژوهش از نگاه دین مبین اسلام مقوله ای بسیار مهم بوده و نقش به سزایی در پیشرفت جامعه اسلامی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین، تفکر و تحقیق را از نگاه قرآن مجید مورد اشاره قرار داد و بیان داشت:  واژه های بسیاری در زمینه تفکر در قرآن آمده و این کتاب الهی تحقیق،  پژوهش، تفکر و تعقل را زمانی صاحب نتیجه و ارزش می داند که با خداوند پیوند ناگسستنی داشته باشد.

 امام جمعه قزوین، فعالیت های صورت گرفته در امر تحقیق و پژوهش در حوزه های علمیه را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: درامر تحقیق و پژوهش کارهای خوبی در حوزه علمیه صورت گرفته  ولی نباید به این امر بسنده نماییم و باید دراین موضوع تلاش جدی داشته باشیم.

رئیس  شورای حوزه علمیه قزوین با تاکید بر جدیت طلاب در امر تحقیق وپژوهش بیان داشت: یک طلبه باید علاوه بر اینکه تفکرمی نماید باید تحقیقات خود را عملی نماید؛ علمی که تفکر در پشت آن نباشد بی فایده است.

امام جمعه قزوین در ادامه به شخصیت برجسته علامه حلی پرداخت و اظهارکرد: علامه حلی از اسطوره ها  والگوی نمونه تحقیق بوده و این شخصیت ادبیات عرب، علم فقه، اصول، حدیث و کلام را نزد اساتید بزرگ و نامداری آموخت تا این‌که در زُمره دانشمندان قرار گرفت و  هیچ فرصتى را براى تحصیل علم از دست نمی‌داد و بیشتر وقت خود را صرف تدریس و تألیف می‌کرد.

حجت الاسلام  والمسلمین عابدینی خاطرنشان کرد: یکی از برجستگی های علامه، نوشته های بسیار وگوناگون این دانشمند است و اگر بتوان در کیفیت وتنوع علوم، شیخ طوسی را مانند او به شمار آورد، با اطمینان می توان گفت که در شمار تالیفات بزرگ وکوچک، مانندی برای علامه نمی توان یافت .

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha