شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
 حجت الاسلام موینی - حوزه قزوین

حوزه/ برگزاری نماز های جمعه موجب وحدت و انسجام مردم و بیداری و بصیرت گروههای مختلف جامعه شده و به تقویت فضای معنوی در جامعه کمک کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن موسوی موینی، امروز در گردهمایی ائمه جمعه استان که در مسجد شیخ الاسلام قزوین، برگزارشد گفت: حضور پرشور مردم در نماز جمعه بیانگر درک و آگاهی مردم از فضایل و تاثیرآن در زندگی است که به آن اهمیت داده اند.

امام جمعه شهرستان محمدیه، نماز جمعه را از دستاوردهای معنوی انقلاب اسلامی برشمرد و اظهارکرد: نمازجمعه فرصتی بسیار گرانبها برای مردم است تا از فضایل و برکات آن بهره مند شده و در مسیر اخلاق و آگاهی گام بردارند.

حجت الاسلام موسوی موینی خاطرنشان کرد:  نماز جمعه نظام اسلامی و انقلاب را در مقابل انواع تهدیدها حفظ کرده و موجب روشنگری و آگاه سازی مردم شده است.

وی، نماز جمعه را به تعبیر مقام معظم رهبری به عنوان قرار گاه فرهنگی یاد نمودند وبیان داشت: مقام معظم رهبری توجه ویژه و جدی به نماز جمعه دارند و از این سنگر مقدس به عنوان قرارگاه فرهنگی یک شهر یاد کردند.

امام جمعه شهرستان محمدیه تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی، نماز جمعه را به عنوان قلب فرهنگی یک شهر عنوان کردند و این نشان از اهمیت و کارکرد نماز جمعه دارد.

حجت الاسلام موسوی موینی یادآورشد: تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی نشان می دهد که فرهنگ یک شهر باید از نماز جمعه آن شهر متبلور شود و نماز جمعه نماد فرهنگی هر منطقه به حساب می آید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha