شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
علی اسلامی - خبرگان رهبری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین اسلامی، بصیرت در برابر فتنه های زمان را پیام مهم عاشورا دانست و گفت: امام حسین(ع) آموزگار بزرگ مکتب ایثار و شهادت است که درس عشق و دلدادگی را به ما نشان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام  والمسلمین علی اسلامی، امروز در مراسم سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) در مدرسه شهید مصطفی خمینی (ره) شهرستان تاکستان، ضمن تسلیت این ایام، گفت: پس از گذشت قرن های متمادی از آن واقعه بزرگ، هنوز عشق به حسین(ع) در دل و جان انسان های آزاده در چهارگوشه جهان تبلور عینی دارد و مسلمانان و غیرمسلمانان آن حضرت را الگوی بارز و برجسته و مصداقی ارزشمند از رشادت و از خودگذشتگی می دانند و در برابر صلابت سید و سالار شهیدان اباعبدالله(ع) سر تعظیم و تکریم فرود می آورند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری، پیام عاشورا را درس بصیرت در برابر فتنه های زمان دانست وبیان داشت: پیام عاشورا، درس بصیرت در دین، درس فقاهت به معنای فهم عمیق از دین و درس ولایتمداری می باشد و این مسئله باعث شده که تمام یاران امام حسین(ع ) تا مرز شهادت گوش به فرمان رهبر خود باشند و ولایتمدار باقی بمانند.

امام جمعه شهرستان تاکستان خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) در یک مقطع کوتاه، حماسه همیشه جاویدی را آفریدند و درس شناخت از دین را به همه آزادگان آموختند.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی تصریح کرد: عاشورا به ما درس می دهد که برای حفظ دین باید فداکاری کرد، درس می دهد که در راه قرآن باید از همه چیز گذشت و در میدان نبرد حق و باطل، همه افراد اعم از کوچک و بزرگ زن و مرد، پیر و جوان، را باید در این راه مقدس فدا نمود.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی، ترویج نماز و احیا امر به معروف و نهی از منکر را از فلسفه اصلی قیام عاشورا دانست و اظهارکرد: فلسفه قیام کربلا، احیای دین و ترویج نماز و گسترش معنویات و مبارزه با منکرات بوده و پیروان اباعبدالله(ع) با ایمان و عمل و تقوا و جهاد خویش، نشان می دهند که این فلسفه را شناخته و آن را پذیرفته اند و در راه آن تلاش می کنند.

وی به عزاداری ملت ایران در این ایام حزن وسوگواری اشاره کرد و عنوان داشت: عزاداری برای امام حسین(ع) و شهدای کربلا و اهل بیت(ع) مظلوم، نشانه همدلی و همراهی و همگامی با حماسه آفرینان عاشوراست و زنده نگه داشتن عاشورا، رمز بقای این حماسه جاوید است و سلاح اشک، فریاد مظلومیت بر ضد ظالمان است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha