یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
رضا کاظم لو خواهران قزوین

حوزه/مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین گفت: شیوه صحیح عزاداری در ایام ماه محرم باید در هیئت های مذهبی و تکایا به طور اصولی و قانونمند بازشناسی و بازتعریف شود.

حجت الاسلام والمسلمین رضا کاظم لو در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، با اشاره به اینکه محرم و صفر رمز ماندگاری اسلام است، گفت: آنچه باعث زنده ماندن اسلام شده، فرهنگ عاشورا و ایثار و شهادت‌طلبی سیدالشهداست، از این‌رو نباید این فرهنگ ارزشمند که ضامن بقای اسلام است، دستخوش ورود فرهنگ های غلط شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین، جلوگیری از ترویج فرهنگ‌های غلط در عزاداری را گامی برای تقویت ارزش‌های اسلامی دانست و افزود: این اقدام به تقویت امنیت و منافع ملی نیز منجر خواهد شد.

استاد حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: شیوه صحیح عزاداری در ایام ماه محرم باید در هیئت های مذهبی و تکایا به طور اصولی و قانونمند بازشناسی و بازتعریف شود.

حجت الاسلام کاظم لو به وظایف اصلی مداحان و وعاظ و مبلغین در ماه محرم و صفر اشاره و بیان داشت: یک مداحی درست باعث می شود تا مردم دید بهتری نسبت به مراسم عزاداری داشته و حضور گسترده تری داشته باشند.

وی عنوان داشت: روضه خوان ها و واعظان و مداحان یکی از کارهایشان خواندن روضه است و روضه  دقیق خواندن  لازمه اش این است که  کتاب های مقتل را مطالعه کنند و روضه های دقیق، مستند و صحیح را بخوانند.

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha