یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام فیروزی- عضو شورای حوزه قزوین

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین فیروزی، بر ضرورت بیان مطالب مستند و صحیح توسط وعاظ و مداحان تاکید کرد و گفت: هدف از برگزاری مجالس عزاداری امام حسین (ع)، شناساندن هرچه بیشتر هدف حضرت از قیام عاشورا است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین هاشم فیروزی، در جمع طلاب مدرسه علمیه شیخ الاسلام قزوین، شناخت ابعاد قیام عاشورای حسینی را مورد تاکید قرار داد و گفت:  شناخت فلسفه عاشورا و عزاداری از اهمیت بسزایی برای معرفی حماسه كربلا برخوردار است.

استاد حوزه علمیه قزوین افزود: ماه محرم فرصت عظیمی را برای شیعیان و محبین اهل بیت (ع) مهیا می‌كند تا با برگزاری جلسات عزاداری، علاوه بر ارتقای معلومات دینی، بتوانند سبک زندگی حسینی را فرا بگیرند.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: برگزاری مراسم و مجالس عزاداری برای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و حالت بكاء و گریاندن مردم در این مجالس ارزش و ثواب بسیاری درنزد خداوند تبارك و تعالی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین فیروزی خاطرنشان کرد: سخنان امام حسین (ع) از مدینه تا كربلا، همسو با آیات قرآنی است كه هدف و فلسفه قیام عاشورا را تبیین می‌كند.

وی، بر ضرورت بیان مطالب مستند وصحیح توسط وعاظ ومداحان تاکید کرد و گفت:  هدف از برگزاری مجالس عزاداری برای امام حسین (ع)، شناساندن هرچه بیشتر هدف حضرت از قیام عاشورا است و  باید سعی شود تا مانند گذشته مقتل خوانی از روی كتاب‌های مستند و صحیح انجام گیرد.

عضو شورای حوزه عمیه قزوین در پایان تاکید کرد: قیام حضرت مهدی (عج)  ادامه راه امام حسین علیه‌السلام است و انتظار، ادامه عاشورا است.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha