شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام محمد محبی - حوزه قزوین

حوزه/ استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: ملت فهیم و انقلابی ایران به تأسی از امام حسین (ع) و یاران ایشان، به جهانیان نشان داده که اهل تعامل و سازش با دشمنان به ویژه آمریکا نیست و آن را بر نمی تابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام محمد محبی، در جمع طلاب مرکز تخصصی کلام حوزه علمیه قزوین با تاکید بر ضرورت معرفت افزایی در مجالس عزاداری امام حسین(ع)، گفت: عزاداری ها نباید فقط به گریه کردن و سینه زنی ختم شود، بلکه با توجه به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی باید همراه با شور و شعور، عقل و احساسات و بصیرت افزایی  باشد.

استاد حوزه علمیه قزوین با اشاره به استفاده برخی از مداحان از سبک های نامناسب، افزود: باید با تولید سبک و اشعار مذهبی و انقلابی، برگزاری کلاس های آموزشی ویژه مداحان نوجوان و جوان و هم چنین بیان آسیب های احتمالی برای آن ها، از این انحراف ها جلوگیری کنیم. به فرموده مقام معظم رهبری «هرچه آموزش به مداحان بیشتر شود، آسیب های احتمالی کاهش می یابد».

وی با بیان این که  آنچه جامعه ما، امروز از آن تا حدودی محروم است، بررسی اهداف نهضت عاشوراست، ابراز داشت: این که حضرت اباعبدالله حسین (ع) به چه دلیل از همه چیز خود گذشت و واقعه عاشورا رقم خورد باید  برای مردم تبیین شود.

حجت الاسلام محبی با یادآوری اینکه امام حسین (ع) در مورد دلیل قیام خود فرموده است «من برای اصلاح امت جدم و امر به معروف و نهی از منکر قیام کردم»، بیان داشت: باید تلاش بیشتری برای تبیین دلایل نهضت عاشورا و بررسی جریان شناسی اجتماعی و سیاسی واقعه کربلا در سطح جامعه انجام شود.

وی در پایان تاکید کرد: ملت فهیم و انقلابی ایران به تأسی از امام حسین (ع) و یاران ایشان، به جهانیان نشان داده که اهل تعامل و سازش با دشمنان به ویژه آمریکا نیست و آن را بر نمی تابد.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha