شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام محمد محبی

حوزه / حجت الاسلام محبی، تدوین متون جامع حوزه با رویکرد جهانی را نیاز مبرم امروز حوزه دانست و گفت:با توجه به اینکه دشمن درصدد جذب جوانان است، باید حوزه های علمیه در راستای وظایف و رسالت انقلابی خویش، خوراک فکری لازم را ارائه دهند و پاسخگوی شبهات باشند.

حجت الاسلام محمد محبی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در قزوین با اشاره به اهمیت تحول در حوزه، اظهار داشت:  تحول در حوزه های علمیه نیازمند ایده های جدید، با حفظ نقاط قوت وشناخت ضعف ها است که این اقدام به برنامه ریزی دقیق وعملیاتی نیازمند است.

وی، تدوین متون جامع را از عوامل مهم در پویایی حوزه های علمیه دانست و افزود: تدوین متون جامع با رویکرد جهانی در رفع نیازهای بشر و جامعه کنونی موثر است و باید همانند گذشته حوزه ها از حیث نرم افزاری وسخت افزاری پیشگام باشند.

 استاد حوزه علمیه قزوین ادامه داد:  امروز نیازمندیم تا در نظام ارزشیابی حوزه از نظر سیاسی، اخلاقی و علمی اساتید، تجدید نظر صورت پذیرد تا کارکرد وکاربرد علوم حوزوی برای نسل جدید به خوبی تبیین شود.

حجت الاسلام محبی، نقش اساتید حوزه علمیه در تحول نظام آموزشی را بسیار اثر گذار دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر باید اساتید حوزه با نگاه جهانی مباحث حوزوی را مطرح کنند تا به این ترتیب شاگردان مکتب اسلام را به خوبی تربیت کنند.

وی ارائه خدمات و  تقویت زیرساخت های حوزوی را با اهمیت دانست وعنوان کرد: ارائه خدمات لازم به حوزویان و آماده سازی زیر ساخت های حوزوی برای ایجاد نظم نوین اسلامی از اهم اقدامات مورد نیاز است.

حجت الاسلام محبی با اشاره به رسالت خطیر حوزه های علمیه در تربیت جوانان، یادوآرشد: امروز با توجه به اینکه دشمن درصدد جذب جوانان است، باید حوزه های علمیه در راستای وظایف و رسالت انقلابی خویش، خوراک فکری لازم را ارائه دهند و پاسخگوی شبهات باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha