یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام نعمت الهی- مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ عاشورا، بیان داشت: هیئات مذهبی می‌توانند با محوریت روحانیون، نقش سازنده‌ای در این عرصه داشته باشند و باید معرفت و بصیرت حسینی را ترویج دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ازقزوین، حجت الاسلام علی نعمت اللهی، پیش از ظهر امروز در همایش "طلایه داران تبلیغ" که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزارشد، یکی از مهم‌ترین و بلکه اساسی‌ترین اهداف سیدالشهدا (ع) تاسیس و تشکیل امت عدل است، یعنی امتی که به عدل عمل کند، چه در عرصه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و چه در سایر عرصه‌ها، لذا باید در در هیئت های مذهبری بر روی این محور از حرکت امام حسین (ع) کارهای بیشتری صورت بگیرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین تصریح کرد: امام حسین (ع) در پیام‌ها و نامه‌هایی که نوشته‌اند، بر این هدف تاکید کرده‌اند و فرموده‌اند که هدف من اقامه عدل در جامعه است.

وی با تاکید بر این که بايد عدالت گستری را در جامعه تقویت کنیم، گفت: اگر جامعه بر محور ولايت را ترسيم و ترويج دهيم، بزرگترين رسالت خود را انجام داده ايم.

حجت الاسلام نعمت اللهی، تبلیغ را از دیگر رمز های جاودانگی عاشورا ذکر کرد و افزود: اهل بیت(ع) همیشه عاشورا را درست جلوه داده اند ما هم باید آن را درست و به خوبی برای مردم تبیین کنیم.

وی به ماندگاری عاشورا در تاریخ اشاره واظهارکرد: عاشورا نه یک حادثه، بلکه یک فرهنگ است، فرهنگی برخاسته از متن اسلام ناب که همواره الهام بخش تشیع در راستای حرکت ها، جنبش ها و قیام های راستین شیعه و بسیاری از نهضت های دیگر در برابر کانون ظلم، کفر و نفاق بوده است

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ عاشورا، بیان داشت: هیئات مذهبی می‌توانند با محوریت روحانیون، نقش سازنده‌ای در این عرصه داشته باشند و باید معرفت و بصیرت حسینی را ترویج دهند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha