شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام حسین مستاجران

حوزه/ حوزه های علمیه با تربیت طلاب توانمند در عرصه های رسانه ای بالاخص فضای مجازی، می توانند سدّ محکمی در برابر دین زدایی در رسانه ها باشند و از ظرفیت بالای رسانه ها بالاخص در فضای سایبر برای نشر مذهب تشیع درجهان بهره ببرند .

حجت الاسلام امیر حسین مستاجران در حاشیه برگزاری جلسه هم اندیشی سواد رسانه ای حوزه علمیه اصفهان، در  گفتگو با خبرنگار «حوزه»، در اصفهان اظهار کرد:  در دنیای کنونی که تکنولوژیهای پیشرفته، سبک زندگی انسانها را به چالش کشیده و راه و روشی جدید به زندگی انسانها تحمیل کرده، ورود حوزه های علمیه به این فضای جدید امری اجتناب ناپذیر است .

وی ضمن تاکید بر لزوم استفاده بهینه از ظرفیت جهانی که رسانه ها در اختیار اسلام قرار داده اند، افزود : شناخت رسانه ها و علم و آگاهی به شیوه های کارکرد آنها، همچنین اطلاع از آفات، آسیب ها و تهدیداتی که می تواند کاربران رسانه ها بالاخص فضای مجازی را تهدید کند، از ملزومات جدی برای ورود به عرصه رسانه ای و فعالیت در این فضا می باشد.

حجت الاسلام مستاجران با اشاره به اینکه رسانه ها خاصه رسانه های مبتنی بر فضای مجازی با هدایت استکبار جهانی، فضای آلوده ای علیه مذهب به حق شیعه ایجاد کرده اند ، ابراز داشت: اغلب رسانه ها که در اختیار استکبار و قدرت های استعمارگر غربی هستند برای نیل به مطامع دنیایی خویش، با تمام توان علیه معارف حقه و اسلام راستین قد علم کرده اند و برای رسیدن به خواسته های خود تمامی ارزشهای والای انسانی را زیر پا گذاشته و با سیاست ها و تکنیک های پیچیده رسانه ای به انحراف انسانها از مبادی راستین اخلاقی و فطری پرداخته اند .

وی از جمله فعالیت‌ها و سیاستهای خبیثانه این رسانه ها، آلوده سازی فضای رسانه ای در جهان برای جلوگیری از نفوذ تفکر ناب شیعی در اروپا و کشورهای  گسترش یافته دانست و افزود:  استکبار جهانی با همراهی دولت خائن سعودی برای رسیدن به این هدف برنامه ریزی فراوانی نموده و شبهات بسیار زیادی علیه اسلام و مذهب شیعه تولید و نشر داده و گروه هایی مثل داعش را ساماندهی  نموده و این خود راه را برای مبلغین دین سرمدی و مدافع حریم محمدی بسیار سخت کرده و وظیفه ای سنگین بر دوش حوزه های علمیه و طلاب قرار داده است.

مسئول فرهنگی مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: رسانه ای که زلال معارف شیعی در آن وجود داشته باشد و شمیم معطر اسلام حقیقی فضای آن را عطرآگین کند ، دیگر جایی برای افکار خبیث و کثیف و منحرف وهابی و داعش وجود نخواهد داشت، زیرا بسیاری از کسانی که جذب این گروه ها شده اند به خاطر عدم بهره مندی از تفکر راستین اسلام بوده و شبهاتی که علیه شیعه در ذهن ایشان را مشغول کرده آنها را به سمت و سوی فرقه های انحرافی سوق داده است. و این خود گویای لزوم فعالیت جبهه ای طلاب و مبلغین دینی در فضای رسانه ای جدید می باشد .

حجت الاسلام مستاجران اذعان کرد: با توجه به وظایفی که حوزه های علمیه برای مقابله با عفت زدایی در فضای رسانه ای دارند و ضرورت رصد و پاسخگویی به شبهات فراوانی که در رسانه ها موج می زند، لزوم استفاده بهینه از ظرفیت جهانی این رسانه ها برای نشر معارف شیعی و معرفی اسلام راستین به جهانیان، همچنین توجه کامل به رهنمودها و منویات مقام معظم رهبری در این زمینه، معاونت تهذیب و تبلیغ استان اصفهان اقدام به برگزاری دوره های سواد رسانه ای نموده است .

این فعال رسانه ای افزود: دوره هایی با عنوان سواد و مهارت هایی رسانه ای در دو سطح تدوین شده، که یکی از این دوره ها به صورت عمومی و مبتنی بر شناخت رسانه ها و تهدیدات و فرصت های آن، در تمامی مدارس علمیه اجرا خواهد شد و دوره دوم که به صورت تخصصی تشکیل خواهد شد، مبتنی بر تربیت مربی رسانه ای در عرصه های اجتماعی ، سیاسی و فرهنگی ، همچنین تربیت مبلغین سایبری خواهد بود .

وی ابراز کرد : برای دستیابی به این امر در تعامل با موسسات کشوری و فرهنگسرای رسانه و برخی صاحب نظران و اساتید متخصص در آینده نزدیک اقدام به برگزاری دوره تخصصی در این زمینه خواهیم نمود . امیدواریم این دوره ها باعث علم افزایی و افزایش دانش رسانه ای مبلغین حوزوی شده و بتوان با سامان دادن فعالین این عرصه به مقابله منظم و هدفمند با دشمنان اسلام بپردازیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha