یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
خانم علاسوند

حوزه/سر تا سر جریان کربلا در حقیقت برای سلطه حق بر زندگی بشری بود و تلاش‌های تبلیغی حضرت زینب(س) نشان‌دهنده این است که بعد اصلی واقعه عاشورا بعد تربیتی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، فریبا علاسوند امروز در نهمین جشنواره برترین‌های حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور در بخش‌های علمی، فرهنگی، فناوری و پژوهشی که در سالن همایش های این مرکز در قم  برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام اربعین امام حسین(ع) گفت: با بیان اینکه امام حسین(ع)‌ تا آخرین لحظات عمر نورانی خود در روز عاشورا همواره برای هدایت نیروهای سپاه باطل و رهایی آن‌ها از آتش ظلم و گمراهی تلاش می‌کرد، گفت: حتی طلب آب کردن توسط امام حسین(ع) برای رفع تشنگی نبود چون او می‌دانست دشمن به او قطره‌ای آب نمی‌دهد، امام حسین(ع) طلب آب می‌کرد تا در حقیقت دل اعضای جبهه باطل به سوی هدایت تحریک کرده و موجب شود آنان در راه حق قدم بردارند.

علاسوند افزود: محرک‌هایی که از جانب حق برای هدایت به سوی هر فرد فرستاده می‌شود متفاوت است و انسان باید تلاش کند حقیقت پذیری را در خود پرورش دهد تا امواج هدایت به راحتی در درونش نفوذ کنند.

عضو شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران تاکید کرد: با مرور وقایع کربلا در می‌یابید که در مکتب سید‌الشهدا (ع)هیچ ظلم و جوری وجود ندارد و راه اسلام سراسر جوانمردی،‌ انسانیت و آزادگی است و امروزه نیز پیاده‌روی اربعین حسینی از بزرگترین جلوه‌های جهانی حماسه حسینی است.

علاسوند در پایان  با اشاره به تلاش‌های تبلیغی حضرت زینب(س) اضافه کرد: سر تا سر جریان کربلا در حقیقت برای سلطه حق بر زندگی بشری بود و تلاش‌های تبلیغی حضرت زینب(س) نشان‌دهنده این است که بعد اصلی واقعه عاشورا بعد تربیتی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha