دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
اربعین حسینی

حوزه/ نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خراسان شمالی از برگزاری تجمع بزرگ زائران اربعین حسینی فردا (جمعه) در بجنورد مرکز استان همزمان با سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدرضا ابوالفضلی، عصر امروز در نشست هماهنگی تجمع بزرگ زائران اربعین حسینی، اظهار داشت: این تجمع فردا 14 آبان ساعت 9:30 صبح در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار می شود.

مسؤول کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین حسینی خراسان شمالی با بیان اینکه ستاد مرکزی اربعین حسینی در وزارت کشور تشکیل شده است، افزود: مسؤولیت کمیته فرهنگی ستاد اربعین نیز بر عهده بعثه مقام معظم رهبری گذاشته شده است.

وی بیان داشت: برنامه‌های متعدد فرهنگی و آموزشی نیز در راستای ارتقای بصیرت حسینی زائران اربعین پیش ‌بینی شده که تجمع بزرگ زائران حسینی یکی از این برنامه‌ها است.

امام جمعه موقت بجنورد همچنین تاکید کرد: می توان از ظرفیت راهپیمایی اربعین حسینی برای ارتقای معارف اسلامی و مکتب سیدالشهدا (ع) در بین مردم بهره جست که بر همین اساس قرار است با اعزام روحانیان مبلغ به همراه کاروانهای زائران از ظرفیت آنها بیش از پیش بهره برد.

وی ادامه داد: روحانیانی که قصد دارند در این آیین به عنوان روحانی کاروان حضور داشته باشند باید با هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری اقدام کنند. این روحانیون می‌توانند با استفاده از فرصت راهپیمایی اربعین حسینی برای ارتقا به روحانیان عمره تلاش داشته باشند.

نماینده بعثه رهبری در حج و زیارت خراسان شمالی در ادامه با اشاره به شعار سال گذشته تجمع اربعین حسینی که شعار «هَیْهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة» بود گفت: شعار امسال هم قرار است عبارت «اِنّي اُحامي اَبَداً عَنْ ديني؛ من از حمايت دينم دست برنمی‌دارم» باشد.

وی خاطرنشان کرد: شعارهای تجمع میلیونی اربعین حسینی برگرفته از شعارهای حماسه حسینی بوده و شعار امسال هم دربردارنده مفهوم مقاومت در مسیر اعتقادات است.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha