یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ئ

حوزه/ قاضی دادگاه های تجدید نظر استان تهران، با بیان این که حضور روحانیون در آموزش و پرورش و دستگاه قضائی کمرنگ است، گفت: اگر این دو دستگاه توسط روحانیون رها شوند، مشکلاتی پدیدار خواهد شد که به سادگی قابل جمع نیست.

حجت الاسلام و المسلمین حسن حمیدی با حضور در غرفه خبرگزاری «حوزه» در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات، با بیان این که ظرفیت های روحانیت برای رفع و یا کاهش بسیاری از معضلات اجتماعی مغفول واقع شده است، اظهار داشت: برخی از موضوعات و معضلات گسترده ای که امروز جامعه ما با آن ها روبروست، با تبلیغات صحیح اسلامی و استفاده از ظرفیت های دینی و معنوی از جمله ظرفیت مساجد قابل حل و یا قابل کاهش یافتن است.

وی با بیان این که مساجد کانون های مطمئنی برای ترویج و توسعه فرهنگ اسلامی هستند، گفت: در بسیاری از مناطق همین شهر تهران به عنوان پایتخت جمهوری اسلامی ایران، با نبود و یا کمبود مساجد مواجه هستیم و یا این که در برخی از مناطق نیز که کمبود مسجد وجود ندارد، گاهی با نبود روحانی و امام جماعت روبرو هستیم که این شرایط، شرایط مطلوبی نیست.

 قاضی دادگاه های تجدید نظر استان تهران، گفت: حوزه های علمیه و روحانیون می توانند با استفاده از ظرفیت مساجد و حضور مستمر در مساجد، باعث رفع و کاهش اکثر قریب به اتفاق مشکلات اجتماعی شده و این مهم خود را در بسیاری از موارد ثابت کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی با بیان این که انتظار این است که روحانیون در یک نظام اسلامی که شرایط فعالیت و کار برای آنان فراهم است، اهتمام بیشتری برای رفع آسیب های اجتماعی داشته باشند، گفت: هر جایی که روحانیون حضور هدفمند و با احساس مسئولیتی داشته اند، آن جا آسیب های اجتماعی در حداقل ممکن بوده و بر عکس آن نیز، هر جایی که شاهد وانهادگی امور توسط روحانیون و به دست گرفتن امور توسط غیر روحانیون بوده ایم، مشکلاتی پدید آمده است.

وی با بیان از جمله مکان های مهمی که روحانیت باید حضور جدی، فعال و هدفمند در آن داشته باشد، دستگاه قضا و دستگاه آموزش و پرورش است، گفت: اگر این دو دستگاه توسط روحانیون رها شوند، مشکلاتی پدیدار خواهد شد که به سادگی قابل جمع نیست.

۳۱۳/۲۹

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • طلبه IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    متاسفانه خود حوزه واموزش وپرورش شرایط بسیار سختی برای ورود طلاب گذاشته وگرنه خودم به عنوان محقق وخواندن دروس حوزه تا خارج فقه واصول عملا ماها را با مراجعه ما به این دو ارگان جواب رد داده اند. وحتی در منطقه شمال مازندران بیشترمساجدشان خانه عالم ندارند وحاظر به امدن روحانی در محلشان نیستند