جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نشست ائمه جمعه استان چهار محال و بختیاری

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان چهارمحال و بختیاری گفت: برخی افراد کاملا حساب شده جایگاه ائمه جمعه را تضعیف می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از شهرکرد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین نکونام در نشست ائمه جمعه استان چهار محال و بختیاری، بر حفظ شأن و جایگاه ائمه جمعه تاکیدکرد و و با بیان این که نارسایی‌ها و کمبودها  نباید ائمه جمعه را از عمل به رسالت اصلی باز دارد، تصریح‌کرد: متأسفانه برخی افراد و تریبون‌هایی به طور کاملا حساب شده جایگاه ائمه جمعه و نمازهای جمعه را تضعیف می‌کنند، اما ائمه جمعه باید با بردباری و صبر به رسالتی که بر عهده آنان گذاشته شده است، عمل کنند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری تصریح‌کرد: ائمه جمعه با تمام این مشکلات و نارسایی‌هایی که با آن مواجه هستند می‌توانند 90 درصد از این مشکلات را با نوع مدیریت خودشان برطرف کنند.

وی خاطرنشان‌کرد: بنده در طول این 27 سالی که در کسوت امامت جمعه قرار دارم به این نتیجه رسیده‌ام که امام جمعه باید روی پای خود بایستد و مدیریت و اداره أمور مربوط به خودش را خودش به دست گرفته و مدیریت نماید و وابسته به دولت‌ها و مسئولان نباشد و مردم هم به خوبی به نقش ائمه‌جمعه واقف هستند و حمایت و پشتیبانی لازم را خواهند داشت.

امام جمعه شهرکرد در ادامه سخنان خود به مشکل  آب استان اشاره کرد و گفت: این روزها مسئله آب در استان به یکی از مسائل جدی و مطالبات مردمی تبدیل شده است که طبعا ائمه جمعه نیز در این مسئله می‌خواهند نقش صحیح و تاثیرگذار مطابق با شرایط و أمور حاکم، داشته باشند که هم وظیفه انجام شود و هم تبعات نداشته باشد.

وی با تاکید بر این که تنها راه شفاف شدن میزان برداشت آب استان «نصب کنتورهوشمند» است افزود: مطالبه جدی مسئولان استان از وزارت نیرو برای رفع این اختلاف «نصب کنتور هوشمند» است که وزارت نیرو در این راستا باید به شکل جدی و با سرعت و به دور از هرگونه بهانه‌تراشی اعم از نبود اعتبار و مرسوم نبودن نصب کنتور و امثال این‌ها، نسبت به نصب کنتور هوشمند سریعاً اقدام کند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام خاطرشان‌کرد: شأن و جایگاه ائمه جمعه در مسئله آب نیز اقتضاء می‌کند که مسائل اصلی و ریشه‌ای در این مسئله بیان شود و از ریز شدن در مسائل به شکل جدی خودداری کنند چرا که ریزشدن در این مسئله نه تنها مایه اختلاف بین مردم شهرها و روستا با یکدیگر خواهد شد بلکه شأن و جایگاه امامت جمعه را مخدوش خواهد کرد.

در ابتدای این دیدار ائمه جمعه دیدگاه‌ها، نظرات و مشکلات منطقه‌ای و استانی را بیان کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha