سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین‌نکونام

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: گاهی وقت‌ها مسئولان بنیاد شهید احساس می‌کنند آقای خانواده شهدا و جانبازان هستند و باید بر آنان فرماندهی کنند و دستور بدهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شهرکرد، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین‌ نکونام در دیدار جمعی از جانبازان قطع نخاعی و همچنین خانواده‌های آنان، خانواده شهدا و جانبازان را تاج‌سر همه مسئولین و ملّت ایران دانست و گفت: چه ما بگوییم و چه نگوییم و چه در عمل به این سخن وفادار باشیم یا نباشیم و چه گاهی حتی حق این جانبازان را ادا نکنیم و حریم و حرمت آنان آن گونه که باید رعایت نشود و مورد غفلت قرار بگیرد، هیچ کدام از این مسائل از عظمت و بزرگی جایگاه جانبازان و خانواده شهدا نمی‌کاهد.

وی، سخن امام خمینی(ره) که فرمودند «غفلت مسئولان از خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان دفاع مقدس عذاب سخت الهی رادر پیدارد» را یک حقیقت و واقعیت دانست و تاکیدکرد: غفلت مسئولان از جانبازان و ایثارگرانی که سلامتی خودشان را در راه خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی ونظام و مردم فدا کردند و تا آخر عمر هم  باید این سختی‌ها راتحمل کنند، قطعا خسارت و ضایعه‌ای بزرگ برای آنان است.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به رنج‌ها و مشکلات جسمی جانبازان، صبر همسران و خانواده‌های جانبازان و تحمل آن‌ها بر رنج و سختی خدمت به جانبازان را از اجر فوق العاده در نزد خدای متعال برخوردار دانست و گفت:  خدمت صادقانه و با روی خوش به جانبازان عزیز از بزرگترین ایثارها و از برجسته‌ترین جهادها است و نزد خداوند از اجری عظیم برخوردار است و پروردگار متعال لحظه لحظه‌ی تحمل این سختی ها و صبرِ زیبا را در خدمت به جانبازان محاسبه می‌کند و پاداشی کریمانه، ذخیره‌ی آخرت شما قرار می دهد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با یادآوری وظایف سنگین مسئولان به‌ویژه مسئولین بنیاد شهید وامور ایثارگران در قبال جانبازان، تصریح کرد: مسئولین باید این مسئله را درک کنند که جانبازان در شرایط بسیار سختی عمر را سپری می‌کنند و خانواده‌های آنان نیز به مراتب سختی‌ها و فشارهای بیشتری را متحمل می‌شوند که البته تحمل این سختی‌ها به ذات شیرین و اما در ظاهر سخت است و مسئولین باید قدر جانبازان و خانواده‌های آنان را بدانند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین‌نکونام تاکیدکرد: مسئولیت بنیاد شهید در قبال خانواده شهدا و جانبازان به مراتب سنگین‌تر و فراتر از دیگر مسئولان و دستگاه‌ها است چرا که باید مستمر در خدمت این عزیزان باشند و از آنان سرکشی کنند و مشکلات آنان را بشنوند و برای رفع مشکلاتشان تلاش کنند.

امام جمعه شهرکرد با تاکید بر این که بنیاد شهید و امور ایثارگران خادم خانواده شهدا و جانبازان است تصریح کرد: گاهی وقت‌ها مسئولان ما در بنیاد شهید احساس می‌کنند آقای خانواده شهدا و جانبازان هستند و باید بر آنان فرماندهی کنند و  دستور بدهند درحالی که خانواده‌های شهدا و جانبازان آقا و مخدوم هستند و این عزیزان هستند که باید بگویند و مطالبه کنند و بنیاد شهید خادم است و باید به خواسته‌های به حق آنان عمل کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین‌نکونام خاطرنشان کرد: البته خانواده شهدا و جانبازان این را می‌دانند که خواسته‌های آنان آن گونه که باید، برآورده نمی‌شود اما درخواست آنان از مسئولان به‌ویژه مسئولان بنیاد شهید این است که به آنان محبت کنند و پای درد و دل آن‌ها بنشینند و به معنای واقعی کلمه احساس کنند که بنیاد شهید خادم و نه آقای آنان است.

نماینده ولی‌فقیه در چهار محال و بختیاری در پایان نظام جمهوری اسلامی ایران و مسئولان نظام به ویژه رهبر معظم انقلاب را نیازمند دعای جانبازان و خانواده‌های شهدا  دانست و گفت: دعای شما جانبازان عزیز در بازگردانده شدن کینه‌ورزی‌ها و آفات دشمنان به خودشان و اهلشان و توفیق خدمتگزاری صادقانه داشته مسئولان بسیار مؤثر است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha