دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مشاوره دینی

حوزه/چهارمین کارگاه آشنایی با مهارت های راهنمایی و مشاوره در حوزه علمیه سیستان و بلوچستان برگزار شد .

حجت الاسلام جلال مرادی پور در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های خبرگزاری «حوزه» با اشاره به اهمیت مشاوره در حوزه، اظهارداشت: یکی از اصول مهم دین اسلام امر مشاوره و مشورت است که در  همین راستا و برای خدمت رسانی به طلاب مدارس علمیه استان سیستان و بلوچستان در این زمینه، به صورت متناوب اساتیدی در مدارس حضور یافته و به طلاب خدمات مشاوره ای ارائه می دهند.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان سیستان و بلوچستان افزود: در راستای استفاده از ظرفیت اساتید بومی دراین زمینه، از سال گذشته ضمن فراخوان، تعدادی از اساتید گزینش شده و هم اکنون در حال گذراندن دوره مقدماتی آشنایی با مهارت های راهنمایی و مشاوره بوده و قرار است طی چند ماه این دوره را گذرانده و سپس وارد دوره های تکمیلی شوند.

وی تصریح کرد: در همین راستا چهارمین کارگاه آشنایی با مهارت های راهنمایی و مشاوره، این هفته  با حضور قریب به  20 نفر  از اساتید حوزه علمیه سیستان و بلوچستان در زاهدان برگزار شد.

حجت الاسلام مرادی پور گفت: دراین  کارگاه که با حضور حجت الاسلام حصاری ، استاد اعزامی از قم  برگزار شد،عناوینی با موضوعاتی چون  اصلاح و تربیت  و کنترل عواطف و غرائض تدریس گردید.

وی اضافه کرد: اساتید شرکت کننده دراین دوره، در مراحل قبل با موضوعاتی چون مدیریت تحصیلی و روانشناسی رشد و تربیت فرزند و مشاوره خانواده آشنا شده اند.

معاون تهذیب حوزه سیستان و بلوچستان با تاکید بر این که مجموع عناوین در دوره مقدماتی 10 مورد است، خاطرنشان کرد: در هر دوره، دو موضوع بررسی شده و دو موضوع باقیمانده  نیز به زودی در قالب مرحله جدید تدریس و اساتید مبانی را فرا خواهند گرفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha