دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مهندس ابوالفضل حجازی

حوزه/ عضو هئیت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: آموزه های معنوی حاکم در حوزه های علمیه برای سرمایه گزاران ایران و جهان کاربردهای فراوانی دارد و متاسفانه نسبت به آن بی توجه شده اند.

مهندس ابوالفضل حجازی با حضور در غرفه خبرگزاری «حوزه»در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات گفت: آموزه های معنوی که در شهر قم و در حوزه های علمیه آن تدریس می شود برای تمامی مردم جهان کارایی دارد و از این رو حضور سرمایه گذاران ایرانی و خارجی در قم برای احداث زیر ساخت هایی چون هتل و ... ضرورت دارد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه آموزه های معنوی حاکم در حوزه های علمیه برای سرمایه گزاران ایران و جهان کاربردهای فراوانی دارد و متاسفانه نسبت به آن بی توجه شده اند خاطر نشان کرد: تاکنون در مجامع اقتصادی از آموزه های حوزه علمیه قم به عنوان خاستگاه جهان تشیع استفاده نشده و یا اگر استفاده ای شده بسیار کم و ناچیز بوده است؛ و این در حالی است که استقبال از آموزه های معنوی در میان مردم جهان بسیار زیاد بوده  و قطعا فعالان اقتصادی علاوه بر بهره معنوی، بهره های مادی فراوانی از آن خواهند برد ؛ برای مثال بحث غذای حلال که چند سالی است در سطح جهان مطرح شده است، مورد استقبال شدیدی از مردم جهان قرار گرفته است و فعالان اقتصادی بسیاری که در حوزه صنعت تغذیه فعال هستند با همین برند حلال فواید بسیاری برده اند؛ قطعا این تجربه موفق در موارد دیگر نیز کاربرد خواهد داشت.

عضو هئیت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: فعالان اقتصادی و تاجران مسلمان باید بخشی از وقت خود را متمرکزدر مسائل شرعی و احکام اسلامی کرده چرا که این کار علاوه بر سعادت اخروی سعادت دنیوی را نیز در بر دارد.

مهندس حجازی با بیان اینکه باید تعامل بین اتاق بازرگانی ایران و حوزه های علمیه ایجاد شود گفت: با پیوند این دو مجموعه علاوه بر آنچه تاجران با آموزه های معنوی مرتبط با مسائل اقتصادی آشنا می شوند در سفرهای تجاری خود به خارج از کشور علاوه بر آنکه به فعالیت اقتصادی مورد نظر خودشان می پردازند به عنوان سفیر فرهنگی و مذهبی جهان تشیع می توانند مثمر،ثمر باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه ترویج آموزه های دینی بین فعالان اقتصادی و تجار می تواند باعث پیشرفت اقتصادی کشور نیز باشد گفت: اسلام دینی کامل است و قطعا در دورن این دین کامل، آموزه های مترقی اقتصادی نیز وجود دارد، شاهد این مدعا نیز این است که در طول تاریخ چندین بار شاهد آن بوده ایم که مسلمانان قدرت های اول دنیا بوده اند و امروزه نیز بچه مسلمان ها مانند نخبگان ایرانی در رتبه های اول و یا بسیار بالای علمی دنیا قرار گرفته اند.

مهندس حجازی در پایان گفت: همین الان هم اگر زندگی تاجران بزرگ و فعالان اقتصادی ایرانی را مورد مطالعه قرار دهیم، خواهیم دید که یا خود آنان دارای خانواده ای مذهبی و یا اینکه حداقل از مشاوران مذهبی استفاده برده اند.

313/29

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha