دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
غرفه خبرگزاری حوزه

حوزه/ رسانه های دینی و حوزوی تلاش کنند نیازهای روز جامعه از منظر دین را شناسایی کرده و مطالبی را از صاحبنظران در این خصوص با زبان گویا منعکس کنند.

حجت الاسلام و المسلمین قاسمعلی نوچمنی با حضور در غرفه خبرگزاری «حوزه»در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات در خصوص ویژگی های یک رسانه دینی اظهار د اشت: تبلیغ دینی از وظایف طلاب و روحانیون است و برای تبلغ نیز باید ابزارهای مختلفی همچون رسانه ای تخصصی که مطالب حوزه را به جامعه منتقل کرده و به نوعی حلقه وصل بین حوزه های علمیه و ورحانیون با جامعه و عموم مردم باشد وجود داشته باشد.

 این استاد حوزه علمیه تهران افزود: البته باید مسئولین و خبرنگاران آن هم درک صحیحی از جامعه و  حوزه های علمیه داشته باشد و البته در کنار این دو ویژگی با حرفه خبرنگاری و خبرنویسی آشنایی داشته باشند که خوشبختانه خبرگزاری حوزه تمام این ویژگی ها را دارد.

این استاد حوزه علمیه تهران با تاکید بر اینکه خبرگزاری حوزه رسانه ای وزین و مورد اعتماد است گفت: از دست اندرکاران، مسئولان و خبرنگاران رسمی حوزه های علمیه استدعا دارم، تلاش کنند نیازهای روز جامعه از منظر دین را شناسایی کرده و مطالبی را از صاحبنظران در این خصوص با زبان گویا منعکس کنند.

حجت الاسلام و المسلمین نوچمنی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه فضاهای مجازی نکته مهمی است که حوزه های علمیه ورحانیون ما نباید از آن غفلت کنند ، تاکید کرد: بخشی عمده ای فضای مجازی در اختیار بیگانگان و دشمنان اسلام قرار دارد و اکثریت آنان با هدف دین گریزی در جوامع اسلامی و بویژه ایران تلاش می کنند.خبرگزاری حوزه می تواند بسیاری از آسیب ها را شناسایی و مورد نظر قرار داده و مردم را نسبت به بسیاری از داده های مطلوبی که توسط دشمنان در فضای مجازی مطرح می شود هوشیار کند و به جامعه بشناساند.

وی در پایان گفت: بنده به سهم خود از خبرگزاری حوزه و فعالیت های آن تشکر می کنم و خود را به خاطر بسیاری از مطالب آموزنده که در این خبرگزاری منتشر می شود مدیون می دانم.

313/29

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha