جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 399914
۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶
همام حمودی

حوزه / معاون اول رئیس پارلمان عراق با تاکید بر وحدت مسلمین گفت: ریشه کن شدن داعش نیازمند اتحاد مسلمین است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین همام حمودی، معاون اول رئیس پارلمان عراق در همایش بحران های ژئوپلوتیکی جهان اسلام در دانشگاه شیهد بهشتی، ضمن تقدیر از تلاش دست اندرکاران برگزاری این همایش، گزارشی از روند شکل گیری داعش در عراق ارائه نمود و اظهار داشت: هدف داعش بر هم زدن نظم منطقه بوده و در جذب نیرو از فقر مردم عراق سوء استفاده می کند.

وی در ادامه به برخی از علل قدرت یابی داعش اشاره نمود و گفت: ترس از اقدامات وحشیانه گروه های تکفیری یکی از مهمترین عواملی است که تسلیم شدن برخی از مناطق در برابر زیاده خواهی های داعش را به دنبال داشته است.

عضو ائتلاف المواطن عراق ، گستره تبلیغی اندیشه های تکفیری در منطقه را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: اندیشمندان گروه های تکفیری با سوء استفاده از جهل برخی از مردم، روایات را بر اساس اهداف خود تفسیر می کنند.

معاون اول رئیس پارلمان عراق با تأکید بر این که داعش از امکانات رسانه ای بسیار قوی بهره می برد، تصریح کرد: کار رسانه ای بسیار قوی داعش، مقدمات رشد فزاینده جریان های تکفیری در عراق را فراهم نموده است.

وی به برخی از بایسته های مقابله با نفوذ جریان های تکفیری در منطقه اشاره نمود و یادآور شد: برای پیروزی بر داعش، همه باید در لوای یک پرچم قرار گیریم.

حجت الاسلام والمسلمین حمودی در پایان به اعلام برائت علمای جهان اسلام از جریان های تکفیری اشاره نمود و اذعان داشت: نابودی کامل داعش نیازمند اتحاد مسلمین است.

انتهای پیام / ۲۲/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha