یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام  سید مجتبی موسوی راسخ

حوزه/ شیوه تربیتی امام مجتبی(ع) که دقیقا از شیوه تربیتی مادر بزرگوارشان حضرت زهرا (س) الگو برداری شده بود، علاوه بر هویت بخشی به فرزندان و کودکان خانواده، چشم اندازی نیکو را برای آنان تبیین کرده و تفکر مبتنی بر آینده نگری و مسئولیت شناسی را به کودکان و نوجوانان انتقال می داد.

حجت الاسلام  سید مجتبی موسوی راسخ در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، در قزوین با تسلیت فرا رسیدن سالروز رحلت نبی اکرم و  شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع)، به ابعاد شخصیتی این امام بزرگوار پرداخت و گفت: از جمله ویژگی های تربیتی زندگی امام حسن(ع) شیوه نیکو و زیبایی بود که  آن حضرت در تربیت فرزندان اتخاد می کردند.

وی ادامه داد: این شیوه که دقیقا از شیوه تربیتی مادر بزرگوارشان حضرت زهرا (س)  الگو برداری شده بود، علاوه بر هویت بخشی به  فرزندان و کودکان خانواده، چشم اندازی نیکو را برای آنان تبیین کرده و تفکر مبتنی بر آینده نگری و  مسئولیت شناسی را به کودکان و نوجوانان انتقال می داد.

این پژوهشگر حوزوی ادامه داد: امام حسن  مجتبی (ع)  ضمن توصیه به امر مشورت، این کار پسندیده، را  با فرزندان خویش در موارد مختلف انجام می دادند و بدین وسیله شخصیت آنان را پرورش داده و در آن‏ها عزت نفس ایجاد میی کردند.

وی با بیان این که  امام  مجتبی(ع) نمونه بارزى از یک انسان کامل و سخاوتمند و تربیت یافته در مکتب نبوى، علوى و فاطمى بودند، ابراز داشت: این امام همام، پرورش دهنده فرزندانى از نسل کوثر است که هر کدام نیز اسوه هاى عالى و تجلّى ارزشهاى والاى انسانى در تاریخ بشرند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha