یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی در جمع خبرنگاران

حوزه/ معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از بر پایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی وفناوری در محل سالن همایش‎های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی  امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به هفته پژوهش گفت: بدون پژوهش نمیتوان به زندگی بهتر رسید و هرجامعهای برای بهتر کردن وضع جامعه خود باید از مسیر علم و دانش و تحقیق و پژوهش عبور کند.

وی افزود: اگر به دنبال تمدن نوین اسلامی هستیم باید به پژوهش پرداخته و این بخش را جدی بگیریم و یکی از ظرفیتهای این عرصه، هفته پژوهش است که در دفتر تبلیغات به دنبال استفاده مطلوب از این هفته بودهایم.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری در سطح کشور و به ویژه استان قم که استانی علمی و پژوهشی است و همچنین کمک به شان و جایگاه فناوری و ترغیب پژوهشگران از جمله اهداف برنامههای دفتر تبلیغات در برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری در این هفته است.

وی گفت: از دیگر اهداف این نمایشگاه میتوان به تقدیر از پژوهشگران برتر، ارایه افقهای پیش رو و ارایه فعالیتهای پژوهشی دفتر، شناسایی و عرضه یافتههای پژوهشی و فناوری تولید شده سال گذشته و رونمایی از تولیدات سال جاری اشاره کرد.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی اظهارکرد: از حیث شرکت کنندگان، تمامی بخشهای دفتر تبلیغات که فعالیت پژوهشی دارند در این برنامه شرکت خواهند کرد که شامل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و دانشگاه باقرالعلوم(ع)، مرکز فرهنگی هنری و مرکز بینالمللی و معاونت تبلیغ، موسسه آموزش عالی معصومیه(س) و شعب دفتر تبلیغات در اصفهان و مشهد است.

وی افزود: برنامههای این نمایشگاه  از شنبه 20 آذرماه آغاز شده و تا پنجشنبه 25 آذرماه ادامه دارد که در هر روز از ساعت 10 تا 12 برنامههای عمومی برگزار خواهد شد.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: افتتاحیه نمایشگاه در روز 20 آذر با حضور و سخنرانی آیت‌الله اعرافی و شخصیتهای علمی و فرهنگی همراه خواه بود.

وی گفت: در روزهای مختلف این هفته برنامههایی چون معرفی محصولات فناورانه، جشنواره تجلیل از مجلات برتر، تجلیل از اعضای هیئت علمی برتر با حضور و سخنرانی رئیس دفتر تبلیغات، تجلیل از پژوهشکده ها و مراکز برتر، کرسیهای ترویجی عرضه و نقد ایده و نشست های علمی، سخنرانی معاون و مدیران دفتر تبلیغات و فروش آثار مکتوب و دیجیتال با تخفیف کامل برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین لکزایی عنوان کرد: در نوبت بعد از ظهر این نمایشگاه در دو نوبت کرسیهای علمی نقد آثار و ایدهها برگزار میشود که مجموعا در این 5 روز 10 نشست علمی برگزار خواهد شد.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: در این نمایشگاه از 35 اثر علمی جدید رونمایی خواهد شد؛ در روز پنجشنبه 25 آذرماه برنامه تجلیل از آیتالله مظاهری برگزار خواهد شد که در آن روز موسوعه آیتالله مظاهری نیز رونمایی خواهد شد.

وی اظهارکرد: این نمایشگاه از ساعت 8 صبج   20 آذر در محل سالن همایشهای غدیر دفتر تبلیغات اسلامی دایر خواهد بود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha