جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی

حوزه/ امام جمعه موقت تهران، گفت: رفتار امام علی (ع) باید برای ما الگو باشد تا نسبت به وحدت در جامعه اسلامی اهتمام داشته و برای جلوگیری از تفرقه، سختی‌ها را هم تحمل کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی، عصر امروز چهارشنبه (۱ دیماه ۹۵) در مراسم ترحیم آیت الله شیخ محمد واعظ‌زاده خراسانی (ره) اولین دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، که با حضور برخی از مسئولان کشور و شخصیت‌های برجسته حوزوی در مسجد نور تهران برگزار شد، اظهار داشت: هر کسی همانند مرحوم آیت الله واعظ‌زاده خراسانی، ارتباط عمیق با خدا داشت، تمام تلاش خود را برای پاسداری از دین به کار می‌بندد و ایشان نیز بر همین اساس، آینه وحدت در جهان اسلام بود. 
وی با بیان اینکه انسان‌ها آفریده شده‌اند تا چلچراغ خدا باشند، گفت: اگر می‌بینیم که در میان ائمه اطهار (ع) اختلافی وجود ندارد، به دلیل این است که همه آنان یک هدف واحد داشتند و آن پاسداری از دین خدا بود و قطعا هر‌گاه که انگیزه‌ها خدایی باشد، اخوت، الفت، محبت و انسجام حاصل خواهد شد. 
عضو شورای حوزه علمیه استان تهران، با بیان اینکه اگر روایات اهل بیت (ع) را مرور کنیم، خواهیم دید که در بسیاری از روایات، مسلمین را مأمور کرده‌اند تا برای ایجاد صفوف متحد در امت اسلام تلاش کنند، گفت: اهل بیت (ع) تأکید می‌کنند که مسلمانان، باید در راستای وحدت امت اسلام، سختی‌ها و رنج‌ها را تحمل کرده و در ‌‌نهایت با ایثار خود، ضمن حفظ وحدت امت اسلام و جلوگیری از تفرقه برای تسلط پیدا نکردن دشمنان، به سمت یک جامعه توحیدی حرکت کنند. 
وی با بیان اینکه طبق تأکیدات پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت (ع)، تضعیف مسلمانان توسط یکدیگر نادرست است، خاطرنشان کرد: مسئله وحدت در یک جامعه آن قدر اهمیت دارد که در آیات قرآن و در بیان داستان هارون و موسی (ع) آمده است که حضرت موسی (ع) و هارون، برای عدم تفرقه در جامعه، گوساله پرستی مردم را تحمل کردند؛ یعنی گاهی، حتی پیامبر الوالعزم، برای وحدت جامعه، خود را مکلف به تحمل سختی‌ها می‌داند. 
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی، افزود: امام علی (ع) که اول شخصیت عالم هستی بعد از پیامبر اسلام (ص) بوده و مظهر همه صفات جمال و جلال الهی است و اصولا حکومت کردن، حقی بود که به ایشان سپرده شده بود، اما می‌بینیم که ایشان برای حفظ وحدت امت اسلام و جلوگیری از تفرقه، گوشه نشینی و سکوت سخت را تحمل می‌کند. 
دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر اضافه کرد: امام علی (ع) را در شرایطی از حکومت و مناصب سیاسی کنار گذاشتند که نه بازوی ایشان سست شده بود و نه شمشیر ایشان کند شده بود، اما می‌بینیم که ایشان به هیچ عنوان در آن دوران، دست به شمشیر نمی‌برند تا وحدت جامعه اسلامی آسیب نبیند. 
امام جمعه موقت تهران، گفت: رفتار امام علی (ع) باید برای ما الگو باشد تا نسبت به وحدت در جامعه اسلامی اهتمام داشته و برای جلوگیری از تفرقه، سختی‌ها را هم تحمل کنیم. 
وی گفت: ما مسلمانان اعم از شیعه و سنی، دشمنی واحد داریم که اگر لحظه‌ای غفلت کرده و متفرق باشیم، آن دشمن بر همه ما مسلط خواهد شد اما اگر یکدیگر را تحمل کرده و وحدت امت اسلام را باعث شویم، هیچ دشمنی نمی‌تواند بر مسلمانان مسلط شود. 
۳۱۳/۲۹

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha