جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
عبدالرضا رحمانی فضلی

حوزه/ وزیر کشور گفت: روحانیون وحوزه های علمیه می‌توانند برای رفع معضلات اجتماع بسیار اثرگذار بوده و کمک های قابل توجهی به رفع آسیب ها و پیشگیری از معضلات اجتماعی بکنند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» در تهران، دکتر رحمانی فضلی شامگاه روز گذشته در همایش بزرگداشت خیرین حوزه‌های علمیه با اشاره به تاکیدات سه گانه مقام معظم رهبری درباره ی مباحث فرهنگی جامعه، اظهار کرد: رهبرمعظم انقلاب در سال های اخیر سه مسئله اساسی را مطرح کردند که یکی از این موارد مسئله تهاجم فرهنگی بوده است حتی در سال هایی که شبکه ‌های اجتماعی به اندازه امروزمطرح نبودند، معظم له به این مقوله تاکید فراوانی داشتند.
وی با بیان این که ما همواره درمعرض هجمه های عظیم وتغییرات اجتماعی قرار داریم، ادامه داد: این تغییرات به قدری سرعت دارد که ما حتی در جاهایی نمی‌توانیم پیگیر این تغییرات باشیم ولذا نکته ای که رهبرمعظم انقلاب آن را مطرح کردند این بود که تغییرات اجتماعی جدی در حال رخ دادن است و ما نمی‌توانیم در برابر آن‌ها مقاومت کنیم وفقط می‌توانیم این تغییرات را مدیریت کنیم. 
وی افزود: با توجه به هجمه رسانه‌های غربی وموضوعاتی که درباره مسائل سیاسی و اقتصادی مطرح می‌ شود چراکه هجمه کنندگان می خواهند سایر کشورها را دراهداف مورد نظرشان با خود همسو نمایند.
رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب درسفرپربرکت شان به خراسان جنوبی توجه به سبک زندگی اسلامی - ایرانی را مطرح فرمودند چراکه تغییر سبک زندگی به دلیل تغییرات اجتماعی مطرح می‌شود بنابراین ما در وزارت کشور یک مرکز رصد اجتماعی تشکیل دادیم که آمار و اطلاعات دراین خصوص را جمع آوری کرده و به صورت جدی پیگیر آسیب‌های اجتماعی هستیم. 
وی افزود: پس اربررسی، رصد و جمع بندی نهایی آمارمذکورآن ها را به مقام معظم رهبری تقدیم کردیم، ایشان تمام مطلب را با اینکه حجم زیادی داشتند بادقت مطالعه نموده و برای هر فصلی نکات ارزشمندی را مرقوم فرموده و دستور دادند که مقامات اجرایی وسران قوا جلسه‌ای را در این رابطه تشکیل بدهند.
وزیرکشورتصریح کرد: درمرقومات و نوشته های مقام معظم رهبری پنج مسئله اساسی اعتیاد، حاشیه نشینی، مفاسد اجتماعی، مناطق بحران و تخلفات مورد توجه بود که ایشان تاکید داشتند تمام سازمان‌ها و ارگان‌ها برای رفع این معضل هماهنگ باشند و برهمین اساس شورای اجتماعی تشکیل شده و این مسائل را به صورت جدی رصد می گردد.
رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده است که با مقوله آسیب‌های اجتماعی به صورت و دولتی و اجرایی وبخشنامه ای نمی توان برخورد کرد لذا بهترین راه برای مقابله با این آسیب ها اعمال راه کارهایی است که در راستای پیشگیری صورت گیرد.
وی با بیان که روحانیون مرجعی تاثیرگذار در حل معضلات او آسیب های اجتماعی هستند، اظهارداشت: درمعضلی مثل اعتیاد باید تلاش کنیم به راه ممکن نگذاریم فرد معتاد شود متاسفانه خیلی خانواده ها پس از اعتیاد فرزند معتاد خود را نمی‌پذیرند لذا پیشگیری مرحله اول است. در سال های اخیر بیش از ۸۵ درصد ترک اعتیاد به وسیله خود مردم صورت گرفته است. ما اگر می‌خواهیم با آسیب‌های اجتماعی مبارزه و آن‌ها را مدیریت کنیم باید از مردم، روحانیت و گروه‌های مرجع که تاثیرگذار هستند، کمک بگیریم.
وزیرکشوردرپایان با تاکید براین که امروز جوامع جهانی نیز رفع معضل‌های اجتماعی خود را به دست کلیساها، جامعه مذهبی و افراد تاثیرگذار سپرده اند، گفت: روحانیون وحوزه های علمیه می‌توانند برای رفع معضلات اجتماع بسیار اثرگذار بوده و کمک های قابل توجهی به رفع آسیب ها و پیشگیری از معضلات اجتماعی بکنند لذا این موضوع باید مورد اهتمام و جدیت قرارگرفته و حوزویان عزیز باید نسبت به این موضوع آگاه بوده و مردم و خانوده‌ها را نیزآگاه و هوشیار نمایند.

313/34

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha