یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حوزه خواهران

حوزه/ رئیس مرکز عمران و رسیدگی به حوزه های علمیه خواهران، گفت: باتوجه به رشد حوزه‌های علمیه خواهران و وجود ۵۰۰ مدرسه علمیه نیازمند ساخت ۱۲۰ مدرسه دیگر نیز هستیم تا بخش آموزشی ما تکمیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، محسن خلج رییس مرکز عمران و رسیدگی حوزه‌های علمیه خواهران بعدازظهر امروز در نخستین همایش بزرگداشت و تجلیل خیرین حوزه‌های علمیه خواهران کشور که در تالار آدینه برگزار شد با بیان اینکه مجمع خیرین حوزوی مردمی است ، اظهار داشت: ظرف مدت 6 سال 380 مدرسه علمیه ساخته شد که 220 مدرسه بهره‌برداری شده و 160 مدرسه نیز در حال ساخت است.
وی ادامه داد: باتوجه به رشد حوزه‌های علمیه خواهران و وجود 500 مدرسه علمیه نیازمند ساخت 120 مدرسه دیگر نیز هستیم تا بخش آموزشی ما تکمیل شود، بیش از 65 مدرسه علمیه‌ که ساخته‌ایم در مناطق اهل سنت و شیعه با هم است و این اولویت اول ما بوده است، اولویت دوم ما ساخت مدارس در مناطق محروم بوده است که بتوانیم در آن نقش‌آفرینی کنیم، ما توانستیم نیازهای اولیه برخی مناطق محروم را در این راستا مرتفع کنیم.
رییس مرکز عمران و رسیدگی حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: در تهران ما با مشکل زمین برای ساخت حوزه مواجه هستیم، در حالی که در شهرستان این مشکل وجود ندارد، نکته مهم در امر ساخت و ‌ساز مدارس علمیه این است که در زمینه ساخت و ساز در بخش سازه، معماری، تاسیسات مکانیکی و مجوعه طراحی از سوی خودمان انجام می‌شود، البته در این راه از نظر خیران هم استفاده می‌شود.
خلج با بیان اینکه مرکز مدیریت حوزه‌های علیمه خواهران به نظام مهندسی نیاز ندارد، خاطرنشان کرد: در واقع مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران خودکفا کار زیرساختی و مدیریتی را انجام می‌دهند.
رییس مرکز عمران و رسیدگی حوزه‌های علمیه خواهران در پایان گفت: در مجمع خیرین هر خیری به هر میزانی که زمینه کمک رسانی داشته باشد ما پذیرا هستیم، امید است در کوتاه‌ترین زمان شرایط سختی که در نظام آموزشی خواهران است مرتفع سازیم.

313/34

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha