جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام ارزانی

حوزه/حجت الاسلام والمسلمین ارزانی از برگزاری همایش علمی مقام ادبی اصفهان با معرفی بزرگان و مفاخر دینی و ادبی اصفهان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب رضا ارزانی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه از برگزاری همایش علمی مقام ادبی اصفهان، با هدف معرفی ظرفیت های ادبی و دینی خبر داد.

وی با بیان این که این همایش در دو بخش برگزار می شود، گفت: بخش نخست این همایش در اسفندماه سال جاری، همراه با نشست های تخصصی در دانشگاه اصفهان و بخش دوم  در نیمه دوم سال آینده برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین ارزانی تصریح کرد: معرفی ظرفیت های ادبی اصفهان، بررسی اوضاع  و اصول اجتماعی، دینی، فرهنگی و خاستگاه حوزه ادبی، بررسی آثار  و بزرگداشت چهره های دینی و ادبی، نویسندگان و مقامات ادبی، بازشناسایی نقش ادبیات اصفهان  و جایگاه آن در ادبیات معاصر، احیای یادمان های مکتوب نثر و نظم حوزه ادبی اصفهان در بخش دینی از جمله اهداف برگزاری این همایش است.

وی عنوان کرد:در برگزاری این همایش  وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، دانشگاه اصفهان، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، فرهنگستان زبان فارسی، صداو سیما یاستان و استانداری مشارکت دارند، همچنین حوزه هنری سازمان تبلغیات اسلامی  و میراث فرهنگی و انجمن شاعران تلاش جدی  داشته اند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در ادامه از برگزاری همایش دو سالانه هنر توحیدی در رشته خوشنویسی با حضور ادیان توحیدی در سطح کشور خبر داد.

وی ابراز کرد: این همایش  هنر توحیدی به صورت دوسالانه و هر دو سال در یک رشته هنری برگزار می شود، نخستین دو سالانه آن در 8 اسفندماه سال جاری  برگزار می شود  و تا کنون بالغ بر 400 اثر به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha