دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله رضازاده

آیت الله رضا زاده با بیان این که برخی از مراسم عزاداری با توهین به سایر مذاهب و طرح سخنان سخیف، باعث تضعیف مکتب تشیع می شوند، تأکید کرد: چنین جلساتی خوراک افرادی که به دنبال بهانه و دستاویز برای هجمه علیه شیعه و ضربه وارد کردن به آن هستند را فراهم می آورد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله رجبعلی رضازاده در دیدار اعضای ستاد مردمی اجتماع عظیم عزاداران فاطمی مشهد با اشاره به اهمیت و جایگاه برگزاری مراسم عزاداری برای اهل بیت (ع) و به ویژه برای حضرت زهرا (س)، ابراز کرد: تقویت مذهب شیعه و ترویج آن باید هدف اصلی چنین مراسماتی باشد.

وی با اشاره به وضعیت کنونی جهان اسلام و به راه افتادن درگیری های داخلی با حربه های سیاسی دشمنان اسلام، گفت: باید مراقب باشیم در برگزاری مراسم عزاداری مسائل اختلافی و تحریک کننده مطرح نشود.

استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه برخی از مراسم عزاداری با توهین به سایر مذاهب و طرح سخنان سخیف، باعث تضعیف مکتب تشیع می شوند، تأکید کرد: چنین جلساتی خوراک افرادی که به دنبال بهانه و دستاویز برای هجمه علیه شیعه و ضربه وارد کردن به آن هستند را فراهم می آورد.

آیت الله رضازاده تأکید کرد: زمانی چنین جلساتی نتیجه مطلوب خواهد داشت و باعث تقویت مکتب می شود که در آن ها فرمایشات و سیره ائمه (ع) با توجه به مقتضیات و نیازهای زمان مطرح و تبلیغ شود.

وی توجه به روایات و سیره معصومان(ع) را بهترین راه برای تقویت شیعه و وحدت اسلامی دانست و تصریح کرد: به طور کامل در تبلیغ محسوس بوده که اهانت به مقدسات سایر مسلمانان نتیجه عکس داده است.

 در ابتدای این دیدار حجت الاسلام محمد ذاکری، مسئول اجرائی ستاد مردمی اجتماع عظیم عزاداران فاطمی نیز گزارشی از اقدامات انجام شده برای برگزاری هر چه بهتر این مراسم در روز شهادت حضرت زهرا (س) ارائه کرد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha