یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
۰

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: ۱۲ فروردین به عنوان روز جمهوری اسلامی، روزی است که در آن خواست اکثریت قریب به اتفاق مردم ایران بر پایه آموزه های اسلامی محقق شد.

حجت الاسلام محمد ملک زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن گرامیداشت فرارسیدن دوازدهم فروردین ماه روز جمهوری اسلامی اظهار داشت: 12 فروردین بی شک در تاریخ انقلاب اسلامی یک روز ماندگار و پرخیر و برکت برای کشور ماست ، چه آن که در این روز پس از قرن ها ، در ایران شاهد استقرار یک حاکمیت و نظامی شدیم که برپایه خواست و نگاه مردمی و بر اساس آموزه های اسلامی است.

وی افزود: نظامی که به تعبیر مقام معظم رهبری تجلی مردم سالاری دینی است و طبعاً در کشوری که اکثریت مردم آن مسلمان و شیعه دوازده امامی هستند می بایست حکومتی بر پایه اصول دینی و آموزه های اسلامی شکل بگیرد.

عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم ادامه داد: اساساً تنها نظامی که در این کشور می تواند حاکمیت یابد، نظامی است که هم مطابق خواسته اکثریت مردم باشد و هم بر اساس آموزه های اسلامی شکل گرفته و قوام یابد، به همین خاطر است که امام راحل همان ابتدا فرمودند که جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه بیش.

وی بیان داشت: البته حضرت امام (ره) فرمود که من قبل از برگزاری رفراندوم هم می دانستم که خواست مردم همین نظام جمهوری اسلامی است ولی برای این که هیچ بهانه و شائبه ای مطرح نباشد، ما این را به رای گذاشتیم و به لطف الهی با رای بسیار بالای بیش از 98 درصدی ، نظام جمهوری اسلامی ایران استقرار رسمی یافت.

 عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در خاتمه ابراز امیدواری کرد که این نظام جمهوری اسلامی به مرحله عالی خودکه زمینه سازی هر چه تمام تر برای برقراری یک حکومت واقعی اسلامی در دولت مهدوی است، برسد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha