جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
جامعه الزهرا(س)

حوزه/ معاون فرهنگی تربیتی جامعه الزهرا(ع) با تبریک میلاد با سعادت حضرت امام علی(علیه السلام)، برنامه های نخستین مراسم معنوی اعتکاف ویژه اساتید، مبلغان، دانش آموختگان، کارکنان و دانش‌پژوهان حضوری و غیرحضوری جامعه الزهرا(ع) را تشریح کرد.

معصومه ظهیری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ، برنامه های نخستین مراسم معنوی اعتکاف ویژه اساتید، مبلغان، دانش آموختگان، کارکنان و دانش‌پژوهان حضوری و غیرحضوری جامعه الزهرا(ع) را تشریح کرد.

وی با اشاره به شرکت حدود پانصد معتکف از این موسسه در مراسم اعتکاف، عنوان کرد: معتکفان در ساعت ۲۱ روز دوشنبه -۲۱ فروردین-  از جامعه الزهرا(ع) در قالب دو گروه بدرقه شدند.

معاون تربیتی فرهنگی جامعه الزهرا(ع) اظهار داشت: گروهی ۱۰۰ نفره که اعضای آن را عمدتا طلاب بین الملل تشکیل می‌دهند در مسجد مقدس جمکران و گروهی ۴۰۰ نفره از طلاب و اساتید و کارکنان در مسجد انصار الزهرا(ع) واقع در پردیسان، معتکف شدند.

ظهیری در ادامه ابراز داشت: این معاونت برنامه‌های متعددی برای برخورداری هر چه بیشتر معتکفان از این فرصت معنوی در نظر گرفته است که از آن جمله می توان به برنامه ریزی برای حضور تمام وقت کارشناسان واحد پاسخ به سوالات شرعی و واحد مشاوره به منظور پاسخ گویی به معتکفان عزیز نام برد.

وی افزود: در اولین شب حضور در مسجد انصار الزهرا(ع)، پس از استقبال از معتکفان و استقرار آنان سرکار خانم «بیگی» از کارشناسان واحد پاسخ به سوالات شرعی جامعه الزهرا(ع) در سخنانی به بیان نحوه درست، آداب، احکام و اعمال اعتکاف پرداخت.

ظهیری با اشاره به برنامه های روز اول از آیین معنوی اعتکاف، قرائت قرآن، سخنرانی سرکار خانم ظاهری با موضوع نهج‌البلاغه، مناجات خوانی و قرائت زیارت عاشورا توسط مداح اهل بیت آقای «سید روح الله موسوی» را از جمله این برنامه‌ها بر شمرد.

معاون تربیتی فرهنگی جامعه الزهرا(ع) برگزاری جشن میلاد حضرت امیرالمومنین(علیه السلام) با حضور استاد حوزه و دانشگاه سرکار خانم «مهین صادقی» و مداح اهل بیت سرکار خانم «افضلی» را از دیگر برنامه های نخستین روز این مراسم عنوان کرد.

وی همچنین ابراز داشت: حضور همسر شهید «سعید سامان‌لو» از شهدای مدافع حرم و سخنرانی و مرثیه سرایی از برنامه های دومین روز اعتکاف، همزمان با شب وفات حضرت زینب(ع) است.

معاون فرهنگی تربیتی جامعه الزهرا(ع) به انجام اعمال ام داوود در روز سوم و پایان اعتکاف اشاره نمود و اظهار داشت: توزیع رزق معنوی صلوات، ختم قرآن هدیه نثار روح مطهر حضرت امیر المومنین(ع)، قرائت روزانه قرآن با حضور قاریان برجسته جامعه الزهرا(ع)، طرح مطالعه آسان نهج البلاغه، امانت کتاب با موضوعات متنوع، تشکیل حلقه های معرفت بر اساس مطالبه طلاب و حضور کارشناسان و اساتید برجسته حوزه علمیه از دیگر برنامه‌هایی است که با هدف بهره‌مندی هر چه بیشتر معتکفان از این فرصت معنوی در روزهای برگزاری این مراسم پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha