یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
قرآن

حوزه/ یک کارشناس مذهبی با بیان این که ذكر خداوند زمانی سودمند خواهد بود كه با تفکر همراه باشد، تصریح کرد: دستاوردهای برخی دانشمندان فقط ظاهر دنیا را مورد توجه دارد و از این رو شاید سواد داشته باشند اما خالی از خرد هستند.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام نصرت الله نوح پیشه، در جلسه تفسیر سوره آل عمران که با حضور طلاب مدرسه علمیه فاطمیه(س) شهرستان فسا برگزار شد، با اشاره به "ويژگي هاي اولوالالباب در سوره آل عمران"، اظهار داشت: الوالالباب داراي شاخصه ها و ويژگي هايي هستند كه اين شاخصه ها معرف حقيقت وجودي آنهاست.

وی افزود: از جمله اين ويژگي ها اين است كه به هرچه كه نظر مي كنند، نشانه هاي خداوند را در آن می بینند و هرآنچه كه معبود خود به آنها امر كرده را اطاعت و بدان عمل مي كنند.

این کارشناس مذهبی، ترس و دوري از گناه را از ويژگي هاي الوالالباب دانست و تصريح كرد: يكي از شاخصه هاي اولوالالباب كه در تفسير سوره آل عمران به آن اشاره شده، ترس آنها از معصيت و گناه است و اين بيم را دارند كه بالاخره روز قيامت فرا مي رسد و به حساب ها رسيدگي مي شود؛ مبادا كه دچار معصيتي شده باشند و از آن اطلاعي نداشته باشند.

وی گفت: الوالالباب اهل فكر و اهل ذكر هستند؛تفكري كه مي كنند به ياد خداوند متعال منجر شود و در پي ان به ذكر مي پردازند،چراكه ذكر موقعي سودمند خواهد بود كه با فكر همراه و هم مسير باشد.

حجت الاسلام نوح پیشه در ادامه سخنان خود، محصولات دانشمنداني كه درنهايت منجر به ياد خداوند نمي شود را جزو اولوالالباب ندانست و بيان داشت: دانشمندانی كه محصولات عملي آنها در نهايت به ياد خداوند بزرگ ختم نشود فقط در محتواي علمي خود ظاهري از دنيا را نظاره گر بوده و نميتوان آن را جزو خردمندان دانست و مشخصا از اولوالالباب نيست؛مي توان گفت اين گونه دانشمندان سواد دارند، اما خالي از خرد هستند.

این کارشناس مذهبی در پایان به روايتي از امام صادق(عليه السلام) اشاره کرد و گفت: اولوالالباب در كلام امام صادق(علیه السلام) كساني هستند كه سرپرستي و ولايت تمام امامان را پذيرفته و ولايت و بيعت با امام علي(عليه السلام) را به صورت ويژه قبول كرده و بر بيعت خود با اين امام ثابت قدم ايستاده باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha