جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام مهدی احدی - موسسه تحقاتی جواد الائمه(علیه السلام)

حوزه/ استاد حوزه گفت: از حوزویان و جامعه اسلامی انتظار بیشتری نسبت به بحث مهدویت، می رود تا با انجام فعالیت های بهتر و جدی تر، قدم های تاثیر گذاری برای تبیین جایگاه مهدویت بردارند.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی احدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به خصوص جشن های نیمه شعبان گفت: موضوع مهدویت از مسائل مهم در اسلام و دین است و نباید در مورد  جایگاه و اثبات موضوع مهدویت دنبال استدلال گشت.

رئیس مؤسسه تحقیقاتی ولی عصر(عج) بابیان اینکه زلف عالم هستی به وجود حضرت مهدی(ع) گره خورده و بقاء خلقت و جهان آفرینش به وجود حضرت حجت(ع) است، افزود: هیچ فطرتی نیست که حضرت مهدی(ع) را قبول نکند، حتی کفار هم موضوع مهدویت را پذیرفته اند.

این استاد حوزه با طرح این سؤال که چرا کفار مسئله منجی را پذیرفته اند، عنوان کرد: همه مردم حتی کفار معتقدند، منجی خواهد آمد و جهان را از ظلم و ستم نجات خواهد داد.

 وی بابیان این که خارج نشینان متدین در بحث مهدویت از جامعه اسلامی قوی تر عمل کرده اند، ابراز داشت: از جامعه اسلامی و حوزه نسبت به بحث مهدویت انتظار بیشتری می رود تا با انجام فعالیت های بهتر و جدی، قدم های تاثیر گذاری تری برای تبیین جایگاه مهدویت بردارند.

 حجت الاسلام والمسلمین احدی با بیان اینکه تنها با سخنرانی و برگزاری مراسم دعای ندبه، نمی توان اندیشه مهدویت را  تبیین کرد، گفت: اگر سخنرانی اثر گذار می خواهیم که جوان را پای منبر نگه دارد و مباحث مهدویت را توجه کند، لازم است سخنرانی آتشین و سرشار از عشق به مهدویت باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha