سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام محمد صادق منتظری

حوزه/ مسئول کارگروه محتوایی کارگاه کمپین تبلیغاتی «شاد باشیم» گفت: به نظر می رسد این مسئله کاری جدید و امری مبارک در عرصه هنر دینی است و امیدواریم شاهد گسترش این نوع کارگاه ها باشیم، تا بتوانیم احادیث ائمه معصومین را با زبان هنر و در قالب خلق آثار هنری فاخر به جامعه بیان کنیم.

حجت الاسلام محمد صادق منتظری در حاشیه برگزاری کارگاه کمپین تبلیغاتی «شاد باشیم» به مناسبت دهه کرامت که با حضور هنرمندان برجسته و اساتید گرافیست در کتابخانه آستان مقدس برپاست، به خبرنگار خبرگزاری «حوزه» گفت: از ویژگی های کلام امام رضا(علیه السلام) بر اساس آن چیزی که علما و اهل فن در حدیث بررسی کرده اند در ایران بسیار بوده و به عبارتی مخاطب اولیه این احادیث گهر بار ایرانی ها بوده اند.

مسئول کارگروه محتوایی کارگاه کمپین تبلیغاتی شاد باشیم افزود: امام رضا(علیه السلام)  بر اساس نیازهای انسانی و سبک زندگی اسلامی سخنان بسیار گهرباری را ایراد فرموده اند  و بر مباحث تغییر رفتاری تاکید بسیاری نسبت به افراد جامعه داشته اند.

وی خاطر نشان کرد: بالغ بر 1500 روایت از امام رضا (علیه السلام) در این خصوص جمع آوری شده و حدود 400 روایت گزینش شده است تا هنرمندان بتوانند بر اساس آن فعالیت هنری در این کارگاه داشته باشند.

حجت الاسلام منتظری اظهار داشت: با توجه به حساسیت حفظ امانت در محتوای احادیث کار به گونه ای در حال انجام است که برداشت هنری از روایات بدون اینکه خدشته ای به محتوا و اصل روایت وارد شود توسط هنرمندان در حال تصویر سازی هنری است.

استادکارگاه کمپین تبلیغاتی شاد باشیم در ادامه گفت: برداشت هایی که از روایت توسط هنرمندان انجام می شود بر پایه زبان مخاطب، تصویر سازی مناسب توسط هنرمند با خلاقیت هنری، در نظر گرفتن نیاز جامعه با محوریت خانواده(چالش ها، آسیب ها و نیازهای یک خانواده)، نهادینه کردن افعال و اعمالی که بتواند شادی را در پی داشته باشد استوار است.

وی خاطر نشان کرد: مجموعه محتوایی که از روایت توسط اهل فن جمع آوری شد در اختیار هنرمندان قرار گرفت و هنرمندان نیز ارتباط خوبی با احادیث و جملات امام رضا علیه السلام برقرار کردند و توانستند با زبان هنر به خلق تصاویر بپردازند.

مسئول کارگروه محتوایی این کارگاه هنری با اشاره به اثرات مثبت تصاویر خلق شده در جامعه اظهار داشت: تابلوهایی که دراین کارگاه تولید می شود با توجه به اینکه در سطح شهر قم و تهران در معرض عموم قرار خواهد گرفت، گستره مخاطبین آن شامل تمامی افراد جامعه است و همه می توانند از آن استفاده ببرند.

وی در پایان تاکید کرد: به نظر می رسد، این مسئله کاری جدید و امری مبارک در عرصه هنر دینی است و امیدواریم شاهد گسترش این نوع کارگاه ها باشیم تا بتوانیم احادیث ائمه معصومین(ع) را با زبان هنر و در قالب خلق آثار هنری فاخر به جامعه بیان کنیم.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha