جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله ممدوحی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه با تاکید بر اینکه قرآن تنها وسیله‌ای است که مسیحیت و یهودیت را اثبات می‌کند و اگر این کتاب الهی نبود هیچ دلیلی برای وجود حضرت موسی(ع) و عیسی(ع) وجود نداشت، تصریح کرد: تورات و انجیل به قدری تحریف شده اند که نمی توان از آنها به اثبات این دو دین و پیامبرانش رسید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله حسن ممدوحی در نخستین جلسه از سلسله مباحث دانش‌افزایی اساتید و طلاب که در مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد برگزار شد، با تبیین موضوع حکمت حکومت فقیه، اظهار داشت: هیچ دینی بدون معجزه نیست، قرآن معجزه بقای دین است که سرّ آن جاوید بودن دین اسلام است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به تفاوت معجزه با سحر اشاره و بیان کرد: سحر قابل ابطال و مغلوب است، اما معجزه اینگونه نیست یعنی نمی توان بر آن غلبه کرد و همچنین پیامبران، سبب غیرمغلوب بودن معجزات هستند.

وی با اشاره به عصای حضرت موسی(ع) به عنوان معجزه ایشان، افزود: همه ساحران ماهر بنی‌اسرائیل از مقابله با معجزه حضرت موسی(ع) عاجز بودند و نتوانستند منکر معجزه بودن آن شوند، ساحران و کاهنان معابد به واسطه سحر و جادو مسائل وهم، خیال و دروغین را به جامعه تحمیل کرده بودند که معجزه حضرت موسی(ع) دروغ آنها برای مردم روشن کرد.

آیت‌الله ممدوحی با بیان اینکه قرآن کریم معجزه عقلانی در برابر معجزه‌های حسی است، عنوان کرد: زنده کردن مردگان توسط حضرت عیسی(ع) و تبدیل شدن عصای حضرت موسی(ع) به اژدها برای کسانی که آنها را دیده و حس کرده اند، معجزه سمعی بصری است و ما بنا به استناد قرآن معجزه بودن آنها را می پذیریم، زیرا به قول قرآن و معصوم قاطع هستیم.

اگر قرآن نبود، امروز وجود موسی(ع) و مسیح(ع) اثبات نمی شد

وی با تاکید بر اینکه قرآن تنها وسیله‌ای است که مسیحیت و یهودیت را اثبات می‌کند و اگر این کتاب الهی نبود هیچ دلیلی برای وجود حضرت موسی(ع) و عیسی(ع) وجود نداشت، تصریح کرد: تورات و انجیل به قدری تحریف شده اند که نمی توان از آنها به اثبات این دو دین و پیامبرانش رسید.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه معجزه بودن قرآن از اصول قطعی است و کسی نتوانسته مثل آن را بیاورد، خاطرنشان کرد:‌ معجزه قرآن آیات آن است که هزار و 400 سال در مجامع مختلف خوانده می‌شود و اگر همه متخصصان عالم جمع شوند نمی‌توانند آیه ای نظیر آیات آن بیاورند.
انشای عربی قرآن، وحی است

آیت‌الله ممدوحی با بیان اینکه کل قرآن از هر حیث ادبیات، معنا، فلسفه، انسان‌شناسی، اخلاق و حتی انشای عربی آن، وحی است، به میلیاردها کهکشان با میلیاردها سیاره در عالم اشاره کرد که هنوز حقیقت آن برای بشر نامعلوم است و بر همین اساس ابراز کرد: عظمت قرآن موجب افتخار اسلام است و با وجود اینکه هزار و 400 سال تفاسیر بسیاری برای آن نوشته می شود، هنوز بسیاری از حقایق آشکار نشده است.

وی یادآور شد: خداوند همه امکانات عالم هستی و هر آنچه در زمین و آسمان وجود دارد به‌خاطر انسان خلق کرده، بنابراین انسان موجودی برتر است و بر همین مبنا به انسان گفته شده خود را ارزان و به بهایی ناچیز نفروشید و بدانید که دنیا برای شما کم است و لایق بیش از آن هستید.

 استاد دروس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه یکی از مسائل مطرح در قرآن توحید است، عنوان کرد: حقیقت واحده‌ای که مجرد ماده عوالم دنیا و آخرت را شامل می شود، توحید بسیط محض است که برای هیچ احدی قابل تصور نیست و چنانچه کسی به این تصور برسد کرامتی از ناحیه حضرت حق می باشد که نصیب او شده است.


انتهای پیام/ت

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha