یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دهه کرامت

حوزه/ معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قم از تعیین ۷۵ برنامه ویژه دهه کرامت یاد کرد و افزود: یکی از این برنامه‌ها، برگزاری جشن‌های ویژه دهه کرامت در ۳۷ روستای استان است که روحانیون سازمان تبلیغات اسلامی در این روستاها مستقر هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود نجاریان‌زاده در گفت‌و گو با خبرگزاری «حوزه» با اشاره به اینکه در برنامه‌های دهه کرامت باید نسبت به گرامیداشت احمد بن موسی(ع) نیز اهتمام داشته باشیم، اظهار کرد: مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی در مناسبت‌ها و جشن‌های مذهبی با محوریت مردم، هیأت‌های مذهبی و مساجد به میدان آمده تا بتواند حرکت‌های تاثیرگذار را دنبال کند.

وی از تعیین 75 برنامه ویژه دهه کرامت یاد کرد و افزود: یکی از این برنامه‌ها برگزاری جشن میلاد کریمه اهل بیت(ع) و میلاد امام رضا(علیه‌السلام) در 37 روستای مختلف استان قم است که روحانیون سازمان تبلیغات اسلامی در این روستاها مستقر هستند و علاوه بر برگزاری مراسم جشن به مدت سه شب، مسابقات فرهنگی را نیز دنبال می‌کنند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قم به برگزاری جشن ویژه دختران در بخش‌های تابعه با محوریت دفاتر این اداره‌کل و مشارکت دهیاری‌ها و بخشداری‌ها اشاره کرد و گفت: غبارروبی ضریح مطهر حضرت معصومه (سلام‌الله علیها) و حضور در مراسم خطبه‌خوانی خادمان این آستان مقدس به همراه ائمه جماعات، کارشناسان و مسؤولان دفاتر استان و شهرستان‌ها بخش دیگری از برنامه‌های دهه کرامت است.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری جشن ویژه خواهران با حضور مسؤولان هیأت‌های مذهبی بانوان و برپایی مراسمات جشن در مساجد متبرک به نام حضرت معصومه(سلام‌الله علیها) و امام رضا(علیه‌السلام) در این دهه مبارک دنبال شده است.

حجت الاسلام والمسلمین نجاریان‌زاده با بیان اینکه اداره‌کل تبلیغات اسلامی با استفاده از مبلغان دینی در دهه کرامت برای آشنایی جوانان با آثار و برکات معنوی زیارت برنامه‌ریزی کرده است، تصریح کرد: برگزاری جشن دهه کرامت ویژه کارمندان اداره‌کل تبلیغات اسلامی نیز برای آشنایی با معارف زیارت، نصب بنر و تبلیغات در سطح شهر و بخش‌های تابعه، اجرای مسابقات فرهنگی و برگزاری نشست‌های توجیهی ائمه جماعات در راستای برنامه‌های دهه کرامت به ویژه دیدار با خانواده‌های شهدای مدافع حرم از دیگر برنامه‌های دهه کرامت امسال است.

وی با اشاره به اعزام بیش از دو هزار طلبه مبلغه به بخش‌های مختلف کشور عنوان کرد: طلاب برادران نیز بر اساس درخواست‌های اعلام شده به نقاط مختلف اعزام شده‌اند.

انتهای پیام/۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha