شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله فاضل لنکرانی

حوزه/لازم است مسئولین حوزه راهکارهای تعمیق بخشیدن به دروس را دنبال نمایند؛ باید درس ها در همه مراحل بنحو عمیق و مبسوط وکامل مورد توجه قرار گیرد و همه طلاب و فضلاء خود را همانطوری که رهبری فرمودند، به نصاب علمی مطلوب برسانند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی طی یادداشتی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با طلاب و فضلای حوزه علمیه استان تهران  گفت: با توجه به این که در آستانه ورود به سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه قرار گرفته ایم، تردیدی نیست که همه حوزویان و همه طبقات روحانیت، باید نسبت به حوزه و آینده آن، حوزه و نظام اسلامی، حوزه و آینده شیعه، حوزه و همه علوم اسلامی خصوصا فقه و اصول از حساسیت و اندیشه خاص برخوردار باشند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) افزود: باید همگان بیشتر بیاندیشیم و فکر کنیم و راه های محکم و قوی ای جهت پویائی و ارتقاء حوزه بدست آوریم و برای حفظ سرمایه علمی حوزه که عمده آن متجلی در فقه و اصول است گام های بلندی برداریم.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد:باید خط بطلان بر تضعیف اجتهاد و سست نمودن آن بکشیم؛ هرطلبه ای که اندک تحصیل در مباحث دروس خارج اجتهادی دارد به خوبی می داند با اجتهاد متقن و قوی و ریشه دار است که می توان از عهده معضلات جدید بر آمد.

عضو جامعه مدرسین حوزه گفت: به برکت نظام اسلامی ایران، فقه شیعه در سطح بسیار گسترده و غیر قابل باور و تصور حضور پیدا نموده است، امروزه همه نهادها ، همه صاحبان علوم وفنون خود را محتاج به فقه در عرصه خود می دانند.

وی افزود: دشمنان اسلام و ایران ، همت خود را بر این امر گمارده اند که حوزه ها را از سرمایه اصلی آن تهی نمایند و با بررسی در زوایا و جوهره فقه و اصول بتوانند ضربه کاری به زعم خود به آن وارد سازند.

آیت الله فاضل لنکرانی ادامه داد: تاسف شدیدتر آن است با آنکه رهبری معظم انقلاب در فرمایش اخیر خویش و دربیانات گذشته خود نسبت به لزوم ارتقاء علمی و تلاش انبوه و فراوان تاکید فرمودند ،باز برخی بر طبل بی سوادی و آسان نمودن اجتهاد و عدم لزوم تلاش فراوان می زنند و به دنبال همان هدفی هستند که دشمنان اسلام و حوزه آن را دنبال می نمایند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) اظهارداشت: در کنار این امر وجود اساتید مبرز و پرتلاش و حضور فضلای بسیار مستعد و پر انگیزه در کنار تلاش های خالصانه و جاودانه مراکز مهم فقهی موجب امید فراوان به آینده علمی این حوزه مبارکه است.

وی گفت: لازم است مسئولین حوزه راهکارهای تعمیق بخشیدن به دروس را دنبال نمایند؛ باید درس ها در همه مراحل بنحو عمیق و مبسوط وکامل مورد توجه قرار گیرد و  همه طلاب  و فضلاء خود را همانطوریکه رهبری فرمودند، به نصاب علمی مطلوب برسانند.

عضو جامعه مدرسین حوزه اظهارداشت: با رسیدن به نصاب علمی است که می توان معارف ناب اسلام را در همه ابعاد زندگی را در مقابل مکاتب الحادی و مادی ، به رخ بشریت کشاند ، با تحقق ارتقاء این نصاب است که می توان آفاق جدید فقه و سائر علوم دینی را برای بشر امروز گشود.

وی گفت: در کنار تحول علمی و ارتقاء شاخصهای آن و نیز رشد اخلاق و تهذیب و اعراض از دنیا طلبی و مقام پرستی و خضوع و خشوع در برابر پروردگار عالمیان و تمسک به حبل المتین قرآن کریم و ولایت ائمه معصومین علیهم السلام می توان با قدرت از انقلاب و آرمان های آن دفاع نمود.

آیت الله فاضل در پایان یادآور شد: امیدوارم در سال تحصیلی جدید تحول مطلوب و صحیح در حوزه علمیه شکل بگیرد وهمه حوزویان با خلوص نیت و با توجه خاص به منویات حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و نیز تبعیت از مراجع عظام خصوصا رهبر معظم انقلاب این امر به خوبی محقق سازند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha