جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ مراسم آغاز سال تحصیلی جامعة المصطفی

حوزه/ طلاب و دانش پژوهان ممتاز جامعه المصطفی با حضور شخصیت های حوزوی تجلیل شدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مراسم آغاز سال تحصیلی جامعه المصطفی پیش از ظهر امروز با حضور آیت الله مقتدایی رئیس هیئت امنای جامعه المصطفی، آیت الله اعرافی رئیس جامعه المصطفی، حجج اسلام والمسلمین ربانی رئیس مرکز خدمات حوزه، مدنی مدیر جامعه الزهرا(س)، معاونان این نهاد، استاندارقم، اساتید و طلاب در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد.

در این مراسم پس از تلاوت آیات قرآن کریم، پخش سرود جمهوری اسلامی و اجرای تواشیح، حجت الاسلام والمسلمین عباسی معاون آموزشی جامعه المصطفی اظهار داشت: فقه و اصول، قرآن و حدیث، حکمت و ادیان،  تاریخ و سیره، علوم انسانی و فرهنگ و زبان شش حوزه دانشی اصلی در فعالیت های آینده المصطفی هستند.

در ادامه شایسته خوی مدیر مکتب نرجس(س) مشهد به نمایندگی از طلاب برتر خواهران در سخنانی با بیان اینکه علم فریضه ای است که از نظر متعلم، معلم، زمان و مکان محدودیت ندارد، اظهار داشت: ضرورت علم آموزی عالی ترین و بالاترین توصیه اسلام در مورد دین است.

همچنین طاهر عباس به نمایندگی از طلاب برتر برادران نیز در سخنانی با بیان اینکه در روایات اسلامی بر ضرورت تواضع مقابل استاد تاکید شده است، گفت: استادان نیز باید متخلق به اخلاق حسنه باشند تا دانش پژوهان از سیره عملی این عزیزان الگوگیری کنند.

در ادامه آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه و رئیس جامعه المصطفی در سخنانی با تاکید بر اینکه رسوب و ماندگاری بی فلسفه در قم وجه درستی ندارد، ابراز داشت: با وجود اینکه در المصطفی تاکید داریم غیر از مبلغان عام، باید محققان و عالمان برجسته تربیت شوند اما رسوب و ماندگاری بدون فلسفه در حوزه های بزرگ و مثل قم وجهی ندارد؛ مراجع عظام تقلید چه نسبت به ایران و غیرایران بر این مسئله تاکید دارند.

سپس آیت الله مقتدایی رئیس هیئت امنای جامعه المصطفی در سخنانی با بیان اینکه جامعه المصطفی امر تحصیل، آموزش و پرورش طلاب غیرایرانی را به عهده گرفته است، گفت: این نهاد از نظر تحصیلی، تحقیق، نشر علوم و تالیفات ارتقاء داشته و از نظر اخلاقی نیز طلاب مهذب تربیت کرده است.

در پایان این مراسم مکتب نرجس(س) مشهد به عنوان برترین مرکز المصطفی شناخته شد و طلاب برتر و نخبه این نهاد حوزوی تجلیل شدند.

انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha