یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی

حوزه/ تولیت حرم حضرت معصومه(س)گفت: اگر امنیتی را که خداوند می خواهد در جامعه پیاده شود نماز هم در آن جامعه برپا خواهد شد و همچنین اگر امنیتی را که خداوند خواسته در جهان حاکم باشد، آن عدلی را که خداوند خواسته قطعا شکل خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار سردار مجتبایی، فرمانده انتظامی قم و جمعی فرماندهان کلانتری های استان قم با اشاره به اینکه همه مردم باید در امر امنیت و کمک به نیروی انتظامی سهیم باشند، اظهارداشت: در قرآن کریم در رابطه با امنیت موارد بسیاری ذکر شده که حتما در عرصه پژوهش و دیگر عرصه های مرتبط در نیروی انتظامی به آن پرداخته شده است.
وی با بیان اینکه امیدواریم با وعده حاج قاسم سلیمانی پرونده داعش و گروه های تکفیری بسته شود، افزود: نیروی انتظامی در عرصه های گوناگون در برخورد با دشمنان و اشرار حضور مقتدر داشته و از نظام دفاع می کند.
امام جمعه قم خاطرنشان کرد: امنیت همان چیزی است که خداوند بر انسان منت گذاشته و در قطعه ای از سرزمین خاص فرمودند هرکس در این سرزمین وارد شود در امنیت خواهد بود.
 وی امنیت را امری قراردادی و پذیرفتنی عنوان و خاطرنشان کرد: امنیت امری تکوینی نیست بلکه یک امر اختیاری بوده که با پذیرش تحقق پیدا می کند.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان اینکه خداوند برای اینکه امنیت مستقر شود قوانینی را وضع کرده است، تصریح کرد: امنیت را باید خداوند تعیین کند و برای این امر نیازمند سه امر مهم است، نخست اینکه قانون امنیت مجری خوب می خواهد، دوم امنیت را باید خداوند تعیین کند و سوم امنیت پذیرش مردم را نیاز دارد.
وی ادامه داد: اگر این سه دست به دست یکدیگر دادند امنیت تحقق عینی پیدا خواهد کرد و اگر این سه امر محقق نشود گاهی تبدیل به ضد خود یعنی ضد امنیت خواهد شد.
امام جمعه قم با اشاره به اینکه امنیت را باید برای مردم تعریف کرد، خاظرنشان کرد: امنیت در بسیاری از کشورها نیست و این نشان می دهد که مردم سهم بسیاری در امنیت دارند.
وی تصریح کرد: اگر امنیتی را که خداوند می خواهد در جامعه پیاده شود نماز هم در آن جامعه برپا خواهد شد و همچنین اگر امنیتی را که خداوند خواسته در جهان باشد آن عدلی را که خداوند خواسته قطعا شکل خواهد گرفت.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به اینکه امنیت در تفریح و شادی مردم نیز تاثیر گذار است، بیان کرد: از مردم می خواهیم تا با نیروی انتظامی نهایت همکاری و حمایت را داشته باشند به دلیل اینکه امنیت با تعامل ایجاد می شود.
انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha