یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی

تولیت حرم حضرت معصومه(س)برخورد مودبانه پلیس با مردم را نشان از اقتدار پلیس خواند و عنوان کرد: برقراری ارزش های اسلامی یکی از ویژگی های مهم و خاص پلیس اسلامی است که باید به آن توجه ویژه ای شود.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری «حوزه»،‌ حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی صبح امروز در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح که در ستاد فرماندهی انتظامی استان قم برگزار شد، با اشاره به شعار “پلیس برای امنیت و امنیت برای همه” اظهار داشت: انتخاب این شعار برای هفته نیروی انتظامی مناسب و به جا بوده همچنان که این شعار را در عمل مشاهده می کنیم.

وی با اشاره به آیه ۱۱۲ سوره مبارکه توبه، افزود: خداوند در قرآن کریم می فرماید مومنانی که ویژگی و شاخص حافظ حدود الهی را دارند یاری می کنیم.

امام جمعه قم با بیان اینکه پلیس در جامعه اسلامی به چند اصل ملتزم است، عنوان کرد: اصل ایجاد امنیت و حفاظت از آن نعمتی است که خداوند در قرآن کریم از آن یاد کرده است و افرادی که درون امنیت به فعالت خود می پردازند گاهی از این اصل غفلت می کنند که پلیس مانع از فعالیت بی مورد آنان می شود.

وی ایجاد نظم و محافظت از آن را مد نظر قرار داد و تصریح کرد: حضرت علی علیه السلام نظم امر را، سرلوحه خود قرار می دادند، از این رو پلیس در بحث نظم بر همه افراد اولویت دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی اصل سوم را حمایت از مظلوم و سرکوب اشرار خواند و خاطرنشان کرد: اصل سوم از دیگر الزاماتی است که پلیس باید به آن بپردازد همچنان که مقام معظم رهبری بر این اصل نیز تاکید دارند.

وی برقراری ارزش های اسلامی را چهارمین اصل دانست و ابراز کرد: برقراری ارزش های اسلامی یکی از ویژگی های مهم و خاص پلیس اسلامی است که باید به آن توجه ویژه ای شود.

تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه سلام الله علیها ادامه داد: در کشورهای دیگر ارزش ها بر اساس وحی گرفته نمی شود اما در اسلام ارزش ها ریشه در قرآن کریم و فطرت پیامبر اکرم (ص) دارند.

وی برخورد مودبانه پلیس با مردم را نشان از اقتدار پلیس خواند و عنوان کرد: سخنان بی ادبانه مسئولان آمریکا نشان دهنده ضعف اقتدار امریکا در جامعه جهانی است و اکنون مشاهده می کنیم دیگر کشورها، ارزشی برای آنان قائل نیستند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha