سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
آیت‌الله سبحانی

حضرت آیت الله سبحانی گفتند:امروز ریشه تفکر تکفیری و افراطی، وهابیت است که این تفکر در منابع درسی و دانشگاهی آنها نیز دیده می شود که جز خود همه را کافرمی داند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، معظم له عصر امروز در دیدار با دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی که در دفتر معظم له برگزار شد، با اشاره به اهمیت وحدت مسلمانان اظهار داشتند: شاید در جهان، مسئله ای روشن تر از نیک بودن وحدت و مضر بودن اختلاف برای کسی روشن نباشد و در هرجایی که این مسئله مطرح شود، همگان وحدت را ستایش کنند.

ایشان با بیان این که این رویکرد در قرآن نیز به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته است، ادامه دادند: این مسئله تاجایی در تعالیم الهی اهمیت دارد که در قرآن کریم از اختلاف به عنوان عذاب الهی یاد می شود.

این مرجع تقلید با اشاره به آیه وحدت اظهار داشتند: این که خداوند در این آیه بیان می دارد « واعتصمو بحبل الله جمیعا و.. » می تواند نشان دهنده این باشدکه امتی که اختلاف دارند، مانند افرادی هستند که در چاه گرفتار هستند و تا زمانی که به ریسمانی چنگ نزنند، نمی توانند از آن خارج شوند؛ این امت در صورتی که به این ریسمان الهی چنگ نزند، محکوم به مرگ و فناست.

ایشان افزودند: متأسفانه وهابیت آیین هایی مانند بزرگداشت سالروز میلاد نبی مکرم اسلام(ص) را تحریم می کنند در حالی که نمی دانند وجود مبارک حضرت محمد(ص)، غذای معنوی بشریت است و گرامیداشت این روز به معنی گرامیداشت این نعمت الهی می باشد.

حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به وجود ریشه تکفیری ها از زمان پیامبر اسلام(ص) خاطرنشان ساختند:  امروز ریشه تفکر تکفیری و افراطی، وهابیت است که این تفکر در منابع درسی و دانشگاهی آنها نیز دیده می شود؛ از این رو تا زمانی که آنها با این منابع سر و کار دارند، گویی تنها خودشان مسلمان هستند و غیر آنها همگی کافرند.

خاطرنشان می شود در ابتدای این دیدار، آیت الله اراکی، دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده در راستای هفته وحدت اظهار داشت: برای هرچه بهتر برگزار شدن و نتیجه بخش بودن بیست و هفتمین کنفرانس وحدت، کمیته های تخصصی سوریه، مصر، افریقا و جنوب شرق آسیا تشکیل شده است که هر کدام از این کمیته ها به صورت تخصصی راه برون رفت از خطرهای موجود را بررسی می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha