دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
صادق بیجندی

حوزه/ بیجندی گفت: متاسفانه امروزه از منویات اسلام ‌و‌ رسول خدا(ص) فاصله می گیریم و به جای آن نظرات غربی ورود پیداکرده تا فرهنگ خود را غالب کنند، علت این است که در حوزه فرهنگی موازی کاری وکم کاری کرده و‌ باور نداریم‌که می توانیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، محمد صادق بیجندی شامگاه چهارشنبه در «آیین اختتامیه جشنواره ایده های قرآنی»، در اصفهان با اشاره به روایتی از امام کاظم(ع) عنوان کرد: کسی که دو روزش با هم برابر باشد زیان کار و کسی که امروزش بدتر از دیروزش باشد، زیانکار است، گفت: این روایت به معنای نوآوری روزانه است.

وی با بیان اینکه ایده زمانی ارزشمند است که به محصول تبدیل شود تصریح کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان نهاد برآمده از انقلاب و به تعبیر مقام معظم رهبری یکی از رویش های انقلاب است که قراراست در حوزه های مختلف فعالیت انجام دهیم.

بیجندی  افزود: جهاد دانشگاهی یکی از سازمان هایی است که در سال ۶۸ اولین نرم افزار قرآنی را به نام تنزیل و در سال ۷۴ همکاران در دانشگاه صنعتی مفتخر به دعوت مقام معظم رهبری شده و ایشان به طور ویژه از آنان تقدیر کردند. این امر مقدمه ای شد که در حال حاضر افتخار اولین خبرگزاری قرآنی بنام «ایکنا» را با ۱۵ زبان زنده دنیا راه اندازی کردیم.

این مقام مسئول به جشنواره ایدهای قرآنی اساره و اذعان کرد: در این جشنواره، ۴۶۷ ایده در این حوزه آمده است که‌این‌تعداد قابل تقدیر است، اما شایسته و بایسته بود که ۴۰۰ هزار ایده به میدان می آمد.

وی اضافه کرد: متاسفانه امروزه از منویات اسلام ‌و‌ رسول خدا(ص) فاصله می گیریم و به جای آن نظرات غربی ورود پیداکرده تا فرهنگ خود را غالب کنند، علت این است که در حوزه فرهنگی موازی کاری وکم کاری کرده و‌ باور نداریم‌که می توانیم.

بیجندی ادامه داد: ایده ای باید وارد این حوزه شود که بتوانیم اثر آن را در زندگی مردم ببینیم، به عنوان مثال جستجوگر گوگل بسیاری از خدمات خود را رایگان ارائه می دهد، این امر به خاطر اثر گذاری در کشورهای مختلف دنیا است و‌ما از آن غافلیم، اما معتقدیم‌که‌می توانیم.

معاون جهاد دانشگاهی ابراز کرد: مسئولین و متولیان کشور  در حوزه فرهنگی، علوم قرآنی و دینی،ف باید پای کار بیایند و با تجهیز به علم روز در این زمینه کار کنند. واحد جهاد دانشگاهی اصفهان و صنعتی اصفهان نیز پذیرای ایده های کارآمد و تحول آفرین خواهند بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha