جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ پنجمین همایش سراسری زکات

حوزه/ همایش بزرگ «پیشگامان وحدت» در خراسان شمالی با حضور ۴۰۰ نفر از علمای شیعه و اهل سنت استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، همایش بزرگ پیشگامان وحدت با حضور 400 نفر از علمای شیعه و اهل تسنن خراسان شمالی پیش از ظهر امروز همزمان با آغاز هفته وحدت در بجنورد برگزار شد.

استاندار خراسان شمالی در این همایش با بیان اینکه وحدت شیعه و سنی یک شعار نیست، گفت: سیره نبوی، مبنای وحدت مسلمانان جهان است، ازاین‌رو باید سیره پیامبر(ص) را شیوه عمل خود قرار دهیم.

محمدرضا صالحی افزود: زادروز فرخنده پیامبر خاتم و نبی مکرم اسلام (ص) به‌واقع بهترین محمل برای آشکار کردن وحدت و همدلی نظری و عملی امت اسلام در جهان پرآشوب کنونی است.

وی اظهار داشت: مزین شدن هفته‌ای از سال به نام وحدت که در راستای تأکید همیشگی بنیان‌گذار نظام جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (رض) شاهدش هستیم، به مثابه تأکید دوباره‌ای است که دین مبین اسلام بر همبستگی پیروان این آیین رحمانی داشته است.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی، وحدت علمای اسلام در هر طیف و مذهبی را راهبرد اساسی برای نصرت و پیروزی اسلام دانست و گفت: رفتار زیبا و گفتار زیبا، عامل رفع کینه‌ها و کدورت‌ها و موجب محبت و همدلی و همکاری و وحدت اسلامی می‌شود.

وی با بیان اینکه احترام به عقاید مذاهب مختلف٬ رمز اساسی آئین شیعه و تمام شیعیان در دنیاست٬ خاطرنشان کرد: اتحاد مسلمانان آثار و برکات فراوانی برای جامعه اسلامی دارد و راه سلطه دشمنان اسلام و غربی‌ها و صهیونیست‌ها بر جهان اسلام را می‌بندد.

حجت‌الاسلام نوروزی، امام‌جمعه راز نیز در این همایش با تبریک هفته وحدت گفت: با برگزاری این‌گونه همایش‌ها، باورهای دینی و اعتقادی علما و مردم در خصوص وحدت و یکپارچگی مردم استان، نسبت به گذشته بیشتر و زمینه نشر تعالیم انسان‌ساز اسلام ناب محمدی(ص) در جامعه فراهم می‌شود.

آخوند پروانه امام‌جمعه اهل سنت حصارچه نیز با بیان اینکه شادی جشن هفته وحدت را با مردم زلزله‌زده کرمانشاه تقسیم می‌کنیم، اظهار داشت: برگزاری چنین همایش‌هایی موجب تبیین اهمیت توسعه و ترویج سیره پیامبر اکرم (ص) و اشاعه فرهنگ دینی و تعالیم اسلامی در بین مردم و نیز تقویت وحدت و انسجام دینی در جامعه اسلامی خواهد شد.

وی همچنین با تبریک نابودی گروهک تروریستی داعش، ابراز امیدواری کرد شاهد نابودی اسرائیل غاصب باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha