شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام ناصر هدایتی

حوزه/ رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد با تاکید بر اینکه روحانیان باید برای شناساندن آسیب‌های فضای مجازی فعالیت مضاعف داشته باشند، گفت: استفاده از ظرفیت روحانیان حوزه‌های علمیه ضروری است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی پیش از ظهر امروز در نشستی با طلاب و روحانیون که با موضوع آسیب‌های فضای اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: استفاده از ظرفیت روحانیون حوزه‌های علمیه می‌تواند تأثیر زیادی در فراگیری و شناساندن آسیب‌های فضای مجازی در جامعه داشته باشد.

وی با اشاره به آسیب‌های فضای مجازی، افزود: یکی از مهم‌ترین آسیب‌های فضای مجازی و به دنبال آن استفاده از شبکه‌های اجتماعی، تغییر شکل روابط انسانی و تغییر جنس این روابط است.

حجت‌الاسلام هدایتی تصریح کرد: در فضاهای مجازی شاهد انسان‌هایی هستیم که به واسطه برخی مشخصه‌ها از قبیل علاقه، متن‌های نوشته شده و سیمای ظاهری اقدام به برقراری رابطه می‌کنند.

وی گفت: در همین راستا فضای مجازی و استفاده مناسب از آن نیازمند آموزش و بیان آسیب‌های آن بوده و ضروری است در این زمینه اقدامات متناسب و کارشناسی شده صورت گیرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد اظهار داشت: در فضای مجازی استفاده از ظرفیت روحانیان حوزه‌های علمیه می‌تواند تأثیر زیادی در فراگیری و شناساندن آسیب‌های فضای مجازی در جامعه داشته باشد.

وی گفت: فضای مجازی محیط مناسبی برای یادگیری و آشنایی با فناوری‌های روز دنیا بوده و بهترین پایگاه برای ارائه اخبار جامعه است؛ ازاین‌رو جذابیت‌های خاص خود را برای نسل جدید دارد.

حجت‌الاسلام هدایتی با تاکید بر اینکه امروز طلاب و فضلا از فرصت‌ها و تهدیدهای فضای مجازی غافل نباشند، تصریح کرد: حضور حوزه‌های علمیه در فضای مجازی امروزه واجب می باشد؛ چراکه دشمنان از طریق تولید محتوای ضد اسلامی و ایرانی می‌خواهند به انقلاب صدمه وارد کنند.

وی مهم‌ترین مشکل جامعه فعلی را شبهات عقیدتی، آسیب‌های اجتماعی و خطر فضای مجازی دانست و خاطرنشان کرد: لازم است طلابی که در زمینه پاسخ‌گویی شبهات و فضای مجازی توانایی دارند، وارد میدان شوند و فضای غبارآلود را نورانیت بخشند و افکار جوانان را از شبهات واکسینه کنند. 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha