دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام مهدوی مهر - جامعه المصطفی

حوزه/ باید ضمن غنیمت شماری فرصت های و ظرفیت های به وجود آمده، نیازهای جهانی را احضا نموده، و پژوهش ها را به سمت پاسخ به این نیازها سوق دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین مهدوی مهر پیش از ظهر امروز در پنجمین نکوداشت پژوهشگران، انجمن ها و تشکل های علمی برتر جامعه المصطفی، ضمن تبریک هفته پژوهش و تقدیر از مجاهدان عرصه علم دینی، و با تاکید بر این که پژوهشگران حوزه دین، همواره به جای تمرکز بر موانع، به فکر عبور از موانع باشند، خاطرنشان کرد: امروز به برکت نظام مقدس اسلامی، وضعیتی ایجاد شده که پژوهشگران علوم دینی بر اساس متدهای علمی روز جهانی پژوهش نموده، اندیشه های خود را در مجامع بین المللی معرفی نمایند.

جانشین ریاست جامعه المصطفی با تاکید بر این که پژوهشگران محترم ترین اشخاص در جامعه المصطفی هستند، اذعان داشت: باید ضمن غنیمت شماری فرصت ها و ظرفیت های به وجود آمده، نیازهای جهانی را احصا نموده، و پژوهش ها را به سمت پاسخ به این نیازها سوق دهیم.

وی به تعاملات میان جامعه المصطفی با مراکز بین المللی کشورهای مختلف اشاره نمود و ابراز داشت: محصولات پژوهشگران جامعه المصطفی در تعیین رده بندی های علمی جامعه المصطفی در گستره جهانی تاثیرگذار بوده،  لذا باید از ظرفیت تعاملات میان دانشگاهی المصطفی با مجامع علمی جهان حداکثر بهره برداری را داشته باشیم.

جانشین ریاست جامعه المصطفی با اشاره به این که در عصر کنونی فرصت های بی شماری برای ورود به تحققات فراهم است، اظهار داشت: با توجه به فزونی نیازهای بشر به معارف الهی ورود به پژوهش های دینی رسالتی دینی و اسلامی است که باید به بهترین شکل و زیباترین روش پیگیری نماییم.

وی در ادامه به آیاتی از قران کریم اشاره نمود و اظهار داشت: احیای تمدن نوین اسلامی، نیازمند ورود فعال و هدفمند پژوهشگران در عرصه های مختلف بوده، باید ضمن توجه به اولویت های جهان اسلام و بشریت، حوزه های علمیه و المصطفی فعالیت های بزرگی را رقم بزنید

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی مهر شناخت ظرفیت های درونی و استفاده از موهیت های الهی را از مهمترین وظایف الهی برشمرد و خاطرنشان کرد: پژوهشگران جامعه المصطفی باید با نگاهی جهانی، قلم فرسایی نموده، در همایش ها و اجلاس های بین المللی حضوری فعال داشته باشند.

جانشین ریاست جامعه المصطفی توجه به ورود قوی به ثبت آثار علمی در نشریات معتبر علمی در عرصه بین الملل را مهم برشمرد و اذعان داشت: باید فرصت های گران بهای کنونی که به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدای اسلام  به وجود آمده را مغتنم بشماریم.

وی با تاکید بر این که تک تک کلمات تحقیقات پژوهشگران ارزشمند بوده، باید قدردان تلاش این بزرگواران باشیم، خاطرنشان کرد: هر کدام از پژوهشگران المصطفی می توانند به مشعل فروزانی برای نشر معارف ناب الهی در گستره جهانی تبدیل شوند.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی مهر در پایان ضمن تاکید بر اهمیت فعالیت های گروهی در حوزه پژوهش، اذعان داشت: باید از فرصت های با هم بودن کمال استفاده را نموده، پژوهش هایی که از توان فعالیت فردی خارج است را هدف گذاری نموده، پیگیری نماییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha