جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
معاون پژوهش حوزه علمیه استان کردستان

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه استان کردستان گفت: متاسفانه نتوانستیم آن طور که باید منویات مقام معظم رهبری را عملی و پیاده کنیم، لذا مشکلات موجود در پی همان بی توجهی ها یکی پس از دیگری به وجود می آید.

حجت الاسلام محمدرضا شریفی خواه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: در حدیثی از پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وارد شده: «نعمتان مجهولتان الصحة و الامان» دو نعمتند که ناشناخته اند (ارزش آنان را مردم به درستی نمی دانند) یکی سلامتی و دیگری آرامش و امنیت .

امنیت نیاز بدیهی جوامع انسانی

معاون پژوهش حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: این روزها که در اثر مداخلات بیگانگان اعتراض های بجای مردم به شرایط اقتصادی کشور به انحراف کشیده شد و مورد سوء استفاده اغتشاشگران و مزدوران بیگانه قرار گرفتف همه متوجه شدیم که چقدر آرامش جامعه نعمت با ارزش و والایی است که در سایه آن می توان پیشرفت کرد، مشکلات را برطرف کرد، جامعه را به سوی خیر و صلاح هدایت کرد اما وقتی امنیت سلب شد دیگر فرصتی برای فکر و انتخاب مسیر صحیح باقی نمی ماند .

وی افزود: این موضوع هم برای دولتمردان باید مایه عبرت باشد و آنان را بیدار کند و از بی تفاوتی نسبت به مشکلات جامعه و مردم به در آورد و هم مردم را آگاه کند تا در آینده پست های حکومتی و کاری را به افرادی بسپارند که احیانا با بی تفاوتی خود و کم کاری خود جامعه را به لبه پرتگاه سوق ندهند .

حجت الاسلام شریفی مقدم اظهار داشت: مسایل جامعه زنجیر وار به هم متصل است و اگر یکی از آن ها برخلاف مصالح کلی جامعه شکل بگیرد قطعا عملکرد دیگر ارکان جامعه را نیز با مشکل مواجه خواهد کرد.

لزوم بصیرت در جامعه اسلامی

وی تصریح کرد: وقتی مردم در انتخاب خود دقت لازم را نداشته باشند و همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند بصیرت لازم را نداشته باشند.(یعنی در زمان مناسب نتوانند مسایل را درست تحلیل کنند.) نتیجه آن می شود که امور به دست افراد نالایق می افتد و در ادامه مردم ناراضی خواهند شد و در این جو و آب گل آلود این دشمن اصلی است که ماهی خود را صید خواهد کرد .

معاون پژوهش حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: ما در سال های اخیر تجارب بسیار سودمندی به دست آوردیم، یکی در زمینه برجام و مذاکره با بیگانگانی که بیشتر مشکلات ما از سوی ایشان است و یکی در انتخابات؛ که مقام معظم رهبری به عنوان یک انسان حکیم و بصیر که آگاه به زمانه است و تمام مسایل داخلی و خارجی را به خوبی رصد می کنند و در زمان مناسب، هم به مردم و هم به مسؤولان تذکرهای لازم را درمورد سوء استفاده های دشمن دادند..

تبعیت کامل از رهبری راه جبران اشتباهات است

حجت الاسلام شریفی مقدم گفت: این قطعه از تاریخ انقلاب و کشور را می شود گفت تکرار دوباره بخشی از تاریخ جنگ صفین در جریان حکمیت است، که جامعه به دلیل عدم توجه کافی قسمتی از مردم به دستورات رهبری دچار مشکلاتی شد، اما به شکر خدا ملت ما چون دلباخته ولایت هستند و خیلی زود راه درست را تشخیص داده با حمایت از رهبر و کشور و انقلاب اشتباهات را درک و تبعات آن را جبران می کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha