یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تقدیر شدگان در همایش «حوزه بین الملل، حوزه تمدن ساز »

حوزه/ مدیر مسئول هفته نامه افق حوزه گفت:اگر چه در ارتباط با نظام، انقلاب و بین الملل نتوانسته ایم، نقش بنیادینی ایفا کنیم و کاستی هایی وجود دارد؛ ولی در طراحی های جدید به دنبال ایفای نقش بهتری از سوی حوزویان هستیم تا با تلاش بیشتر افق های تازه ای در دنیای معاصر باز شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری در نشستی صمیمانه با تقدیر شدگان در همایش «حوزه بین الملل، حوزه تمدن ساز » که به همت مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه در سالن آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه برگزار شد، با بیان اینکه حوزه مسیر روبه رشدی را بعد از انقلاب طی کرده و هر چه جلوتر آمده ارتباط آن با نظام و جامعه قوی تری شده گفت: این ارتباط و پیشرفت تنها در داخل کشور نبوده، بلکه در عرصه بین  الملل بسیار مشهود است.

مسئول مرکز ارتباطات و بین اللمل حوزه های علمیه عنوان کرد: اگر چه در ارتباط با نظام، انقلاب و بین الملل نتوانسته ایم، نقش بنیادینی ایفاء کنیم و کاستی هایی وجود دارد؛ ولی در طراحی های جدید به دنبال ایفای نقش بهتری از سوی حوزویان هستیم تا با تلاش بیشتر افق های تازه ای در دنیای معاصر باز شود.

وی افزود:امروز 250 هزار طلبه ایرانی و خارجی در حوزه علمیه مشغول تحصیل هستند و نزدیک هزار حوزه، مدرسه علمیه و کالج درعرصه بین الملل در60 نمایندگی المصطفی با حضور 25 هزار نفر فعالیت و در حال یادگیری معارف دینی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری گفت: بسیاری از این افراد، از حوزه فارغ التحصیل شدند و مشغول ترویج دین در فضای مجازی، مساجد، جلسات دینی و مذهبی می باشند و دانشجویانی از دانشگاه وارد حوزه و طلبه هایی از حوزه وارد دانشگاه شدند و این موارد نشان از تعاملات علمی حوزه و دانشگاه برای تخصصی شدن و رشد علمی است.

وی اظهار داشت: در حوزه علمیه قم و استانها 52 مرکز تخصصی در40 رشته مشغول تربیت طلبه می باشند و در کنار ۱۹انجمن علمی در حوزه در رشته های مختلف فعال هستند.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه عنوان کرد: حدود4هزار طلبه زبان دان،350 طلبه متخصص بین المللی داریم؛ ۶۰0 تشکل بین المللی  از سوی حوزویان و دانشجویان اداره می شود.

وی افزود: در حوزه ظرفیت های خوبی در عرصه بین الملل قرار دارد، ولی نباید به این اندازه بسنده کرد و بلکه لازم است بر اساس نیاز روز و دنیا حرکت کرد و به مطالبات بین المللی در حد توان پاسخ داد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری گفت: در مدیریت جدید حوزه، طرح هایی برای تحول و رشد علمی حوزه در دو عرصه داخلی و بین الملل برنامه ریزی شده، نظام نامه هایی که مبنای سند تحولی است نوشته شده است.

وی عنوان کرد: مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه دارای نظام نامه هایی مانند جامع بین الملل، ادیان و مذاهب و رسانه و ارتباطات است که به تصویب شورای عالی رسیده و بعضی از نظام نامه ها مانند آموزش، پژوهش و اخلاق سعی شده نگاه بین المللی به آن شود.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه تاکید کرد: از دیگر فعالیت های که در معاونت بین الملل انجام شده شناسایی و سامان دهی زبان دانان، کادرهای بین الملل حوزوی و تشکل ها است، مجوزی و آئین نامه هایی به تصویب شورای عالی رسیده، مبنی براینکه همان طور که مؤسسات مجوز رسمی از حوزه می گیرند، تشکل های بین المللی، مجوز رسمی از حوزه بگیرند تا رسمیت پیدا کنند.

وی افزود: از دیگر فعالیت های این معاونت، راه اندازی جشنوارهای ثابت، سالیانه در محورهای مختلف در عرصه بین الملل هستیم و قطعا در آینده نزدیک شاهد نظام مند تر شدن آن هم خواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری گفت:از دیگر فعالیت ها، تشکیل کمیته هم اندیشی متخصصین بین المللی برای استفاده بهتر از ظرفیت ها، شکل گیری نظام نامه جامع ادیان و مذاهب، شورا، و راه اندازی دفتر گفتگوی دینی و  مرکز آموزش بین المللی زبان آموزی در حوزه با هدف مهارت افزایی است.

مدیر عامل خبرگزاری حوزه عنوان کرد: از دیگر برنامه ای در دست اقدام تقویت زبان آموزان با حضور در مجامع بین الملل و برگزاری دوره های تکمیل زبان آموزی در زبانهای روسی و انگلیسی است.

وی افزود:  راه اندازی قطب زبان در بعضی مدارس علمیه زبانی با هدف  تقویت زیر ساخت ها در عرصه بین المللی از دیگر طرح های  مرکز می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری گفت: مقوله بین الملل بسیار جدی است و نیازمند همکاری بیشتر مبلغین و فعالین در عرصه بین الملل هستیم.

40/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha