یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کردستان

حوزه/ مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان کردستان گفت: امروز بالا رفتن سن ازدواج در بین جوانان به یکی از معضلات مهم اجتماعی و فرهنگی تبدیل شده است و این ناهنجاری مختص به یک استان خاص در کشور نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام مهدی فرزی، صبح امروز در کمیته فرهنگی و اجتماعی استان کردستان، اظهار داشت: امروز بالا رفتن سن ازدواج در بین جوانان به یکی از معضلات مهم اجتماعی و فرهنگی تبدیل شده است و این ناهنجاری مختص به یک استان خاص در کشور نیست.

مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان کردستان گفت: البته در به وجود آمدن این ناهنجاری دلایل بسیاری وجود دارند که هر کدام به نوبه خود بی تقصیر نیستند.

حجت الاسلام فرزی در ادامه با انتقاد به اینکه متولیان فرهنگی در زمینه ازدواج آسان آن طور که باید و شاید کار خاصی انجام نداده اند، افزود: متاسفانه فرهنگ ازدواج آسان در کشور نهادینه نشده است. در کشوری که پایه های آن بر روی ستون های اسلامی قرار دارد، دیگر چه معنایی دارد که این همه جوان مجرد داشته باشیم.

این مسئول فرهنگی در ادامه عنوان کرد: البته در این بین نباید نقش منفی و مخرب بعضی از خانواده ها در بالا بردن سن ازدواج جوانان را نادیده گرفت. متاسفانه برخی از چشم هم چشمی ها باعث شده که جوانان نتوانند در سن قانونی و شرعی خود تشکیل خانواده دهند.

وی با تاکید بر اینکه در اسلام، تجرد فرد به نوعی گناه محسوب می شود، گفت: کسانی که از این امر خبر دارند و می دانند که قدم گذاشتن فرد عذب روی زمین گناه محسوب می شود، چرا برای فرهنگ سازی ازدواج آسان در جامعه کاری نمی کنند.

حجت الاسلام فرزی ادامه داد: برخی جوانان علت عدم ازدواج را بیکاری، هزینه های سنگین زندگی، مسئولیت های زناشویی و... عنوان می کنند که به نظر بنده این علل تا حدی صحیح می باشد، ولی نباید با این عوامل مانع از رسیدن دو دل به هم شد.

مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کردستان اظهار داشت: اولین اصل برای ازدواج هر جوان توکل به خداوند متعال و سپس پشتکار برای ایجاد یک زندگی موفق است، لذا خداوند هیچ زندگی مشترکی را تنها نمی گذارد و همیشه به یاری آنان خواهد شتافت.

حجت الاسلام فرزی در پایان سخنان خود گفت: والدین با مانع تراشی های بی دلیل و بهانه های واهی همانند مهریه های سنگین و... مانع از ازدواج جوانان نشوند، زیرا گناه مجرد ماندن دو جوان برگردن پدران و مادران آنان می باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha